32% מהכדורגלנים בליגת העל מרוויחים פחות מ-50 אלף שקל ברוטו בעונה

כך עולה מדו"ח הבקרה התקציבית של ההתאחדות לכדורגל ; מסימני המשבר הכלכלי: הפעילות בחלון ההעברות החורפי של עונת 2008/09 הסתכמה ב-6.21 מיליון שקלים בלבד, אחרי שעונה לפני כן עמדה על 41 מיליון שקל ; הגידול השנתי בתקציבי הקבוצות: 4.4% בלבד ; יו"ר הבקרה יאיר רבינוביץ': "תקופה אנמית בצורה קיצונית"

חלון ההעברות בינואר הקפיץ את תקציבי קבוצות ליגת העל ב-6.21 מיליון שקלים בלבד ומעמיד אותם על 460.24 מיליון שקל בסך הכל. כך עולה מדו"ח רשמי של הרשות לבקרת תקציבים. מדובר בנתון הגבוה בכל הזמנים בליגת העל, אך שיעור העלייה עומד על 4.4% בלבד לעומת תקציב השיא של קבוצות ליגת העל שנרשם בעונת 2007/08.

יו"ר הבקרה התקציבית, יאיר רבינוביץ', מעריך כי "בעונה הבאה התקציבים של הקבוצות כבר יהיו נמוכים משמעותית לעומת אלו שהיינו רגילים אליהם בשנים האחרונות".

התנועה הדלה בחלון ההעברות בינואר הנוכחי מהווה סימן ראשון למשבר הכלכלי שהגיע לכדורגל הישראלי, זאת בהתחשב שבחלון ההעברות החורפי הקודם (ינואר 2008) בוצעו עסקאות בסכום כולל של 41 מיליון שקל, ובחלון ההעברות של ינואר 2007 הסתכם החלון החורפי ב-21.7 מיליון שקל.

"תקופת ההעברות השנה היא אנמית בצורה קיצונית לעומת חלון ההעברות בעונות קודמות", אומר רבינוביץ', "ההפרש הזה מביא לידי ביטוי את היציאה מהמשחק של בית"ר ירושלים בכל הקשור להעברות שחקנים ורכש, ובמקביל את העובדה שקבוצות אחרות הפסיקו להיגרר אחרי ההתלהמות של בית"ר בעונות קודמות".

גם הגידול בתקציבי הקבוצות הוא הנמוך ביותר מאז נכנס ארקדי גאידמק לכדורגל, אחרי שבשלוש העונות האחרונות עמד הגידול הממוצע בסך התקציבים של קבוצות ליגת העל על 22%.

עוד עולה מנתוני הבקרה התקציבית כי חל גידול משמעותי בכמות החוזים הנמוכים בליגת העל. 32% משחקני הליגה הבכירה (143 שחקנים) מחזיקים בחוזים המבטיחים להם שכר של פחות מ-50 אלף שקל ברוטו בעונה. בעונה שעברה רק 26% מהחוזים היו בעבור שכר דומה. על העובדה שהעונה יש גידול בכמות החוזים הנמוכים בליגה, אומר רבינוביץ': "הגידול בהיקף החוזים עד 50 אלף שקל לעונה ממחיש בעיקר את העובדה שיש הרבה שחקנים צעירים שהם חיילים, שלפי הוראות הצבא אסור לקבוצות לשלם להם יותר מ-4,000 שקל בחודש".

20 שחקנים בליגת העל מרוויחים שכר של מעל שני מיליון שקלים ברוטו בעונה (5% מסך החוזים בליגה), ואילו 33 שחקנים מרוויחים שכר שנתי ברוטו של בין מיליון לשני מיליון שקלים לעונה (8% מהשחקנים בליגת העל).

אגב, בליגה הלאומית 47% מהחוזים הם של שחקנים המשתכרים עד 50 אלף שקל ברוטו לעונה.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט