קרטל אופ"ק צפוי להמשיך ולצמצם את תפוקת הנפט: הזהב השחור נסחר בעליות

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במארס עולה ב-0.53% ל-37.71 דולר לחבית ; אזרחי ונצואלה הצביעו בעד ביטול הגבלה המונעת מהוגו צ'אבס להמשיך לכהן בתפקיד הנשיא יותר משתי קדנציות

מחיר הנפט נסחר כעת בעליות על רקע הדיונים בקרב מדינות אופ"ק על האפשרות להפחתה נוספת של תפוקת הנפט, ולאחר שאזרחי ונצואלה תמכו בהמשך כהונתו של הנשיא, הוגו צ'אבס. אזרחי ונצואלה הצביעו בעד ביטול הגבלה המונעת מצ'אבס להמשיך לכהן בתפקיד הנשיא יותר משתי קדנציות.

אזרחי המדינה הגיעו בהמוניהם לקלפיות על מנת להשתתף במשאל העם והכריעו בעד השינויים בחוקה והרחבת סמכויותיו של הנשיא. ועדת הבחירות המרכזית של ונצואלה הודיעה כי 54% מהמצביעים תמכו ברפורמות החדשות, כאשר המרכזית בהן מאפשרת לצ'אבס להחזיק בשילטון כל עוד הוא מנצח בבחירות.

בדצמבר 2007 הציע צ'אבס בפעם הראשונה רפורמות דומות שיאפשרו לו להישאר בכיסאו לתקופה ממושכת יותר, אך אלה נדחו ברוב זעום על ידי המקומיים. הפעם, כאמור, הוא זכה במבוקשו.

"תחי המהפכה", קרא צ'אבס לאחר הישמע התוצאות, כאשר הוא מנופף באגרופו באוויר מול אלפי התומכים שנופפו בדגלים מול מרפסת ארמונו. "פתחנו היום את השערים לעתיד".

אתמול (א'), מוחמד סלאח אל סעדה, שאר האנרגיה והתעשייה של קטאר, אמר כי קרטל אופ"ק מתכוון להודיע על הפחתה נוספת של התפוקה, כבר בחודש הבא. אל סעדה אמר כי 70 דולר לחבית הוא מחיר הגיוני לנפט.

אופ"ק, ארגון יצואניות הנפט האחראי לכ-40% מתפוקת הנפט העולמית, כבר יישם את ההחלטה מספטמבר האחרון להפחית את תפוקת הנפט ב-4.2 מיליארד חביות ליום, אך עד כה, מהלך זה לא נשא פרי.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במארס עולה ב-0.53% ל-37.71 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו-יורק.