ביל קלינטון בעקבות אל גור: להפנות כספי סיוע למימון בנייה ירוקה

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] "קודם למשבר במערכת הבנקאית ניתן היה להשיג הלוואות מבנקים לפרויקטי בנייה ירוקה" ; "מה עם הרעיון להקצות חלק מכספי TARP לתוכנית ערבויות לחברות קטנות?"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

הנשיא לשעבר ביל קלינטון התערב בדיון הציבורי על הקצאת כספי TARP, והכריז כי יש להורות לבנקים להלוות כספים לחברות שמתחילות לבצע פרויקטים ידידותיים לסביבה.

בנאום שנשא בברבנק, קליפורניה, לרגל פתיחת מוסך מטוסים חסכוני באנרגיה, שיפיק את רוב החשמל שדרוש לו מלוחות סולאריים. הנשיא לשעבר אמר שמהלך להשקעה בבנייה ירוקה כזה ייצור מקומות עבודה נוספים, ויאיץ את המעבר לכלכלה ידידותית לסביבה.

"עלינו ליצור מערכת ידידותית למשתמש בסגנון 'רק תגידו כן'", אמר קלינטון.

הוא הציע שהכספים שטרם חולקו מתוך התקציב של תוכנית TARP ישמשו להענקת הלוואות לפרויקטי בנייה ירוקה.

"קודם למשבר במערכת הבנקאית ניתן היה להשיג הלוואות מבנקים לפרויקטי בנייה ירוקה", אמר קלינטון. "מה עם הרעיון להקצות חלק מכספי TARP לתוכנית ערבויות לחברות קטנות?". הוא הוסיף שפרויקטים כאלה ייצרו מספר גדול יותר של מקומות עבודה - 6,000 מקומות עבודה על כל מיליון דולר שיושקעו - בהשוואה להלוואות אחרות.

"עבור אותו מספר דולרים ניתן יהיה ליצור מספר מקומות עבודה חדשים שיהיה גדול פי עשרה - ומדובר בהלוואות בטוחות לחלוטין, כך שהבנקים יוכלו להשיב לעצמם את שיווי המשקל שלהם".

קלינטון תיאר כ"ציון דרך" את 30 מיליארד הדולר שהוקצו ליצירת מקומות עבודה ירוקים בחבילת התמריצים הכלכליים שאישר הקונגרס. "מעולם לא היתה לנו תוכנית ליצירת מקומות עבודה שמתמקדת במחויבות לאנרגיה נקייה", הוסיף קלינטון.