קבוצת הולילנד תובעת 90 מיליון שקל מקרן טנא: הפרה הסכם לרכישתנו

החברות האחיות הולילנד קוסמטיקס ופרמה קוסמטיקס, שבשליטתו ובניהולו של צבי דקל, מבקשות למנות בורר בסכסוך עם קרן ההשקעות טנא שבשליטת ד"ר אריאל הלפרין

החברות האחיות הולילנד קוסמטיקס ופרמה קוסמטיקס, שבשליטתו ובניהולו של צבי דקל, תובעות כ-90 מיליון שקל מקרן ההשקעות טנא, שבשליטתו ובניהולו של ד"ר אריאל הלפרין, בטענה להפרת הסכם מכר - כך נודע ל"גלובס". הולילנד ופרמה מבקשות למנות בורר שיכריע בסכסוך עם הקרן.

הולילנד ופרמה מייצרות מוצרי קוסמטיקה מקצועית, פרא-רפואיים, המשווקים לרופאי עור, קוסמטיקאים ומרכזי ספא בארץ ובחו"ל. באמצעות עוה"ד מאיר לפלר ושלומי פרידמן הן טוענות, כי באוגוסט האחרון נחתם הסכם בו מתחייבת קרן טנא לרכוש מקבוצת הולילנד את פעילותה וזכויותיה בתחום הקוסמטיקה, למעט נכסי נדל"ן ונכסים והתחייבויות פיננסיים של הולילנד.

ההסכם נחתם בתום משא-ומתן ממושך ובדיקת נאותות שביצעה קרן טנא. הקרן אמורה היתה לשלם 35 מיליון שקל, וכן 33% מהרווח הגולמי של החברה החדשה שתקים טנא במשך 3 שנים לאחר השלמת העסקה, ו-25% מהרווחים בשנה שלאחר מכן (הכל בחישוב רבעוני). טנא אף התחייבה להעסיק את צבי דקל ולשלם לו 20 מיליון שקל, בגין נכסיו הבלתי מוחשיים בתחום הקוסמטיקה ובגין התחייבותו להימנע מתחרות בחברת הולילנד החדשה שתקים טנא.

הרעה כלכלית

לטענת הולילנד, ביצוע הסכם המכר (להבדיל מתוקפו) היה מותנה בכך שחברת הולילנד החדשה של טנא תקבל בתוך 90 יום רישיון עסק, היתר זמני להפעלת עסק ורישיון תמרוקים כללי. אלא שלדבריה, טנא ניצלה עיכוב של כמה ימים בהשגת האישורים כדי "להפר את הסכם המכר ברגל גסה, תוך ניסיון לעשות שימוש ציני וחסר תום-לב בהנמקות טכניות וקטנוניות הנוגעות למניין הימים". הסיבה האמיתית לרצונה להתחמק מההסכם, טוענת הולילנד, היא הרעת מצבה הכלכלי של הקרן נוכח המשבר הכלכלי העולמי וההרעה המשמעותית במצב הכללי במשק.

לטענת הולילנד, צבי דקל ואחד השותפים בקרן טנא, רו"ח רן בן-אור (לשעבר שותף במשרד סוארי) שהו בנסיעת עסקים משותפת בהונג-קונג כדי לקדם את טובת החברה. אולם, לדבריה, למרות שבן-אור ידע שכל האישורים הנדרשים כבר הונפקו יומיים קודם, הוא הודיע לדקל בעל-פה על ביטול ההסכם. טנא איימה לתבוע מהולילנד את נזקיה וסירבה למנות בורר שיכריע בסכסוך, כפי שלטענת הולילנד מחייבים ההסכמים.

הולילנד מבקשת למנות כבורר את רו"ח דני וקנין או את ד"ר הוגו צ'אופן או בורר אחר שימנה נשיא לשכת רואי החשבון.