סקר TIM לינואר: "גלובס" שומר על מעמדו כאתר הכלכלי מספר 1 בישראל - ופותח פער גדול מ"דה מרקר"; וואלה, נענע10 ויד 2 מתחזקים - ירידה ל-ynet

סקר מיוחד לרגל המלחמה מעלה כי כ-50% מהגולשים "צרכו" אינטרנט יותר מהממוצע ; לפי הסקר, אתר "גלובס" מקדים את "דה מרקר" ב-16% בדירוג הכללי ובפער עצום של 37% ממקומות העבודה

הלחימה בעזה הקפיצה את תנועת הגולשים באתרי החדשות, כאשר המרוויחים הגדולים היו: וואלה, נענע10 ו-nrg, כך עולה מסקר TIM של TNS טלסקר, אשר מדד את שיעורי החשיפה השבועיים של האתרים המובילים בישראל בחודש ינואר. האתרים שהפסידו החודש באופן יחסי, הם Mako ו-ynet, שלא הציגו גידול בתנועה למרות מאמץ הסיקור החדשותי שלהם במלחמה.

מהסקר עולה כי 50% מהגולשים מדווחים כי במהלך מבצע עופרת יצוקה, הם צרכו יותר שעות אינטרנט מאשר בדרך כלל, ורק כ-8% בלבד טענו כי הם גלשו פחות שעות מבדרך כלל. בחינת ההתנהגות בקרב קבוצות אוכלוסייה שונות מעלה כי למבצע הייתה השפעה רבה יותר על צעירים - 55% מגילאי 13-29 דיווחו על הגדלת שעות הגלישה, לעומת 40% מגילאי 50 ומעלה.

לאחר שבחודש שעבר צמצם ynet את הפער מוואלה, חודש ינואר מגדיל שוב את הפער ביניהם: וואלה התחזק ב-8.3%, כאשר הוא ממשיך להיות מדורג במקום השני אחרי גוגל, עם שיעור חשיפה שבועי של 70.5%. Ynet, לעומת זאת, נחלש ב-0.3% בחודש ינואר, למרות שהוא נחשב לאתר החדשות המוביל, והיה אמור להתחזק בצל הלחימה בעזה. גוגל התחזק אף הוא ב-2.7%, עם שיעור חשיפה שבועי של 91.2%, השיעור הגבוה ביותר מאז תחילת המדידה.

אתר נוסף שהציג את הצמיחה המשמעותית ביותר בקרב הפורטלים הגדולים הוא נענע10, שתכני הווידיאו בשידור חי של ערוץ 10 הובילו את האתר לזינוק של 24.5%, לשיעור חשיפה שבועי של 35.5%, והוא מדורג במקום ה-6 עם פער קטן בלבד מהמקום ה-5.

Mako, לעומת זאת, איבד 5.3% משיעור החשיפה השבועי שלו, והוא מדורג במקום ה-8. הסיבה לירידה נעוצה כנראה בעובדה שהתוכנית "האח הגדול" ירדה מהמרקע, למרות שתכני החדשות של ערוץ 2 היו אמורים לחזק את תנועת הגולשים באתר.

גם nrg מקבוצת מעריב עלה ב-13%, והוא מדורג במקום ה-7, לאחר שהצליח לעקוף את Mako. אתר יד2 זינק ב-31.4% בחודש ינואר והתברג למקום ה-9. ההתחזקות של יד2 יכולה להעיד אולי על מצבו הכלכלי של המשק, שמאלץ יותר גולשים לחפש אחר מציאות רכישה או דירות מוזלות.

מרוויחים נוספים מהלחימה בעזה הם האתרים הזרים. אתר שיתוף קבצי הווידיאו יו-טיוב זינק ב-24.8% לשיעור חשיפה שבועי של 45.7%, והוא מדורג במקום ה-4. זינוק זה, יש להניח, נבע מן העובדה שגולשים חיפשו אחר סרטוני וידיאו שסיקרו את המלחמה, כדוגמת סרטים שהעלה דובר צה"ל וסרטונים שלא עברו את הצנזורה הטלוויזיונית. גם פייסבוק התחזק, עם גידול של 20.7%, והוא מדורג במקום ה-5.

בגיזרת האתרים הכלכליים נרשמה ירידה קלה על רקע הלחימה, כאשר באופן טבעי המשבר הפיננסי תפס מקום שני בחשיבותו, אבל סביר להניח שעם תום הלחימה הוא יחזור להיות מוקד משיכה לחדשות כלכליות.

"גלובס" ממשיך לשמור על התואר "האתר הכלכלי המוביל של ישראל": בקרב שיעורי החשיפה השבועיים, "גלובס" פותח פער של 16.2% מ"דה מרקר", עם שיעור חשיפה שבועי של 12.1% לעומת 10.4% ל"דה מרקר". במונחים של שיעורי חשיפה ממקומות העבודה, "גלובס" גובר על "דה מרקר" בפער של 37.2% והוא מדורג במקום ה-9, בהשוואה ל"דה מרקר" שמדורג במקום ה-16.

המדידה הכללית של אתרים אחרים היא בעייתית יותר - רשת ההיכרויות החברתית "דה מרקר קפה", לדוגמה, מהווה מוקד משיכה גדול לאתר "דה מרקר", ומחפה על חולשה יחסית של חלקי החדשות והפיננסים באתר עצמו, בהשוואה ל"גלובס". לפי ממצאי TIM, שהתפרסמו לפני 4 חודשים, כשליש מהגולשים ב"דה מרקר קפה" כלל לא טורחים לבקר באתר "דה מרקר" עצמו. לפי נתונים ש"דה מרקר" פרסום בעצמו, ב"קפה" גולשים כ-30-40 אלף איש ביום שנספרים בסקר TIM כגולשים באתר למרות שלא נחשפו למידע כלכלי-פיננסי.

סקר האינטרנט של TNS טלסקר הוא סקר תקופתי שנערך בקרב מדגם עדכני, ארצי ומייצג של פרטים משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה. הסקר הנוכחי הקיף מדגם של 800 משתמשי אינטרנט, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

סקר TIM - כללי


סקר TIM - גלישה ממקומות העבודה


סקר TIM - כללי

סקר טים

סקר TIM - גלישה ממקומות העבודה

סקר טים