הוועדה המחוזית אישרה: מרפאת זמנהוף במרכז ת"א תהפוך לבניין מגורים

לפני כולםהבניין יהיה בן 4 קומות וקומה חלקית נוספת- ויתאפשרו בו עד 51 יח"ד

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בתל אביב אישרה להפקדה תוכנית לשינוי ייעודה של מרפאת זמנהוף המפורסמת במרכז העיר הלבנה בתל אביב, כך שיבוטל השימוש הציבורי במתחם והוא יהפוך לבניין מגורים. שטח המתחם הוא 1.8 דונם, בין הרחובות זמנהוף, גדעון, השופטים ושמשון הגיבור.

הוועדה המחוזית בראשות גילה אורון החליטה להפקיד את התוכנית שהיקף זכויות הבנייה המוקנות בה במגרש הוא עד 4,400 מ"ר (שטחים עיקריים), ובנוסף תותר תוספת של עד 440 מ"ר נוספים לשחזור אלמנטים דקורטיביים. הבניין יהיה בן 4 קומות וקומה חלקית נוספת ויתאפשרו בו עד 51 יח"ד. עם זאת ייתכן כי היזם יבחר הקטנת מספר יחידות הדיור בבניין והן ינועו בין 24-51 דירות. אגף אחד מאגפי הבניין ישומר, ואילו שני אגפיו האחרים יהרסו וייבנו מחדש, על פי תכנית הבניין המקורית של אדריכל יוחנן רטנר. מדובר באחד האזורים המבוקשים ביותר בתל אביב, כאשר גורמי נדל"ן מעריכים כי גם בזמן משבר ניתן לקבל שם למעלה מ-8,000 דולר למ"ר.

המרפאה בזמנהוף, ששימשה את שירותי בריאות כללית קרוב ל-80 שנה, נמכרה ביולי 2005 לחברת בנייני העיר הלבנה תמורת סכום המוערך ב-4.5-5.3 מיליון דולר, וזו מכרה שוב את הנכס ליזם הפרטי, כשבנייני העיר הלבנה ממשיכה לקדם עבור היזם את תוכניות הבנייה.

איציק בן שוהם, מנכ"ל ומייסד בנייני העיר הלבנה אישר את הפרטים ומסר: "אני מברך על החלטת הוועדה, שבזכותה התושבים ייהנו מסביבת מגורים רגילה ונעימה ולא יסבלו ממפגע סביבתי כמו קופת חולים שיוסב למגורים".

רוצה לדעת לפני כולם על המגדלים המתוכננים בלב תל אביב - הירשם היום לניולזטר נדל"ן של גלובס ותדע לפני כולם