סולל תשקיע 150 מיליון דולר בבניית שדה תרמו-סולארי בספרד

תחנת הכוח נבנית בשיתוף עם סאשיר, אחת מחברות התשתית הגדולות בספרד שתממן כ-250 מיליון דולר מתוך סך השקעה של כ-400 מיליון דולר ; במסגרת הפרויקט הנוכחי תספק סולל פתרון כולל לרכיבי השדה הסולארי הדרושים להפקת חשמל

יצרנית השדות התרמו-סולאריים לחשמל נקי, סולל, הודיעה היום על התחלת בניית שדה תרמו-סולארי בתחנת הכוח לבריחה-1 (Lebrija-1) בחבל אנדלוסיה שבספרד. החברה מסרה כי השדה אמור להתחיל ולפעול בשנת 2010, לספק 50 מגוואט והקמתו תכלול השקעה של כ-150 מיליון דולר על-ידי סולל, שהתקבלה מערבות בנקאית וחלקה כבר הושקע במפעלים נוספים של החברה.

תחנת הכוח נבנית בשיתוף עם סאשיר (Sacyr Vallehermosso), אחת מחברות התשתית הגדולות בספרד שתממן כ-250 מיליון דולר מתוך סך השקעה של כ-400 מיליון דולר.

זוהי לא העסקה הראשונה שמבצעת סולל בספרד. החברה דיווחה בשנה האחרונה על הסכמים לאספקת טכנולוגיות ומערכות לתחנות כוח בהיקף של 850 מגוואט חשמל, בשנתיים הקרובות. כמו-כן תספק 70,000 קולטים לשתי חברות תשתית ספרדיות, בהיקף של יותר מ-250 מיליון דולר.

במסגרת הפרויקט הנוכחי תספק סולל פתרון כולל לרכיבי השדה הסולארי הדרושים להפקת חשמל. בשנה האחרונה קלטה סולל כ-100 עובדים חדשים, ומעסיקה היום כ-400 עובדים במרכז הפיתוח והייצור בבית-שמש. לדבריה החלה בגיוס כ-100 עובדים נוספים בספרד.