פלאביו בריאטורה, הבוס של קבוצת הפורמולה 1 של רנו, טוען כי הקיצוצים שמתבצעים בענף יעזרו ליצרנית להמשיך להתקיים. זאת למרות שהספונסרית המרכזית של רנו, חברת השירותים הפיננסיים ההולנדית ING, הודיעה כי תפסיק לתמוך בקבוצה.
ING השקיעה בפורמולה 1 בשנה שעברה 86 מיליון דולר, כאשר מתוכם 65 מיליון דולר הלכו ישירות לקופה של רנו. הכספים של ING שיקפו מחצית מהכנסותיה השנתיות של רנו מספונסרים.
עם זאת, בריאטורה שומר על אופטימיות ואמר בראיון ל"רויטרס": "אנחנו מבינים במשך תקופה ארוכה כי המצב הכלכלי בעולם מחייב אותנו לבחון מחדש את ההוצאות, וכבר התחלנו לנוע בכיוון הזה. הקיצוצים נמצאים בחשיבות עליונה מבחינתנו, ואנו בטוחים שבאמצעותם נוכל להבטיח עתיד טוב לקבוצת רנו ולפורמולה 1".
נשיא התאחדות הספורט המוטורי העולמית, מקס מוסלי, אמר לאחרונה כי הפורמולה 1 נמצא במשבר העמוק ביותר מבחינתו מאז שנות ה-60', וכי הוא ישנה את חוקי הענף על מנת לאפשר לקבוצות להתחרות עם תקציב שנתי ממוצע של 50 מיליון אירו.
כזכור, קבוצת הונדה, שתקציבה אשתקד עמד על 300 מיליון דולר, הודיעה בדצמבר כי היא פורשת מהפורמולה 1 בעקבות קשיים כלכליים.
רוצה לדעת הכל על הבעיות הפיננסיות בפורמולה 1? הירשם לניוזלטר והתראות ספורט כדי לקבל כל פיסת מידע
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.