טבע מממשת את האופציה להמשך השקעה באנדרומדה: כלל ביוטכנולוגיה מזנקת ב-20% בבורסה

ההשקעה היא של 10.5 מיליון דולר לפי שווי של 100 מיליון דולר לחברה ; כת"ב תרשום רווח של 65 מיליון שקל ; ההחלטה התקבלה בעקבות תוצאות ביניים טובות בניסוי שלב III של החברה

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה וטבע הודיעו היום כי טבע תממש את האופציה שלה להשקיע סכום נוסף של 10.5 מיליון דולר בחברת אנדרומדה שבשליטת כת"ב, לפי שווי של 100 מיליון דולר לאנדרומדה.

בעקבות ההשקעה תרשום כת"ב רווח של כ-65 מיליון שקל; המניה מזנקת כעת במסחר בבורסה בת"א ב-20%. כלל תעשיות, החברה האם של כלל ביוטכנולוגיה, תרשום רווח הון של 43 מיליון שקל מהעסקה.

אנדרומדה מפתחת תרופה לסוכרת נעורים והיא נמצאת בשלב III של הניסויים הקליניים במוצר. זוהי השקעתה השניה של טבע אשר מחזיקה ב-3% מהחברה לפני ההשקעה. יתר המניות הן בידי כת"ב, לאחר שרכשה את התרופה מידי Develogen הגרמנית.

עם רכישת המוצר, חתמו טבע ואנדרומדה על עסקה, לפיה טבע תרכוש מכת"ב מניות של אנדרומדה בסכומים של עשרות מיליוני דולרים במספר שלבים, בהינתן התקדמות הפיתוח של התרופה. במסגרת ההסכם, כבר השקיעה טבע 3 מיליון דולר בחברה בעקבות דו"ח הביניים הקודם.

ההשקעה הנוכחית מבוצעת בעקבות השגת אבן דרך של תוצאות ביניים טובות בשלב השלישי של הניסויים במוצר, הנערכים מול ה-EMEA, רשות התרופות האירופית. אבן הדרך הבאה היא השגת אישור לשיווק המוצר באירופה. אם וכאשר יתרחש האירוע הזה, בידי כת"ב האופציה למכור לטבע מניות של אנדרומדה בשווי של 44 מיליון דולר לפי שווי של 480 מיליון דולר לאנדרומדה. בהינתן אישור לשיווק המוצר בארה"ב, היא תוכל למכור לטבע מניות נוספות בשווי של 52 מיליון דולר לפי שווי של 555 מיליון דולר. אז גם תקבל טבע את זכויות השיווק של התרופה וכת"ב תקבל תמלוגים מן המכירות, בהיקפים משמעותיים.

תרופת ה-DiaPep277 פותחה על ידי חברת פפטור הישראלית עד שמוזגה זו עם דבלוג'ן הגרמנית. כת"ב החזירה את התרופה מן הגלות ב-2007, כשרכשה אותה בתמורה לתמלוגים. עד היום הושקעו בתרופה על ידי כל מפתחיה כ-180 מיליון דולר, מהפ כ-7.5 מיליון דולר על ידי כת"ב.

סוכרת נעורים ידועה היום כמחלה אוטו-אימונית, כלומר כזו שבה המערכת החיסונית תוקפת את הגוף, ובמקרה של סוכרת הנעורים - את תאי הבטא בלבלב, המייצרים אינסולין. התרופה פועלת על מערכת החיסון כדי למנוע ממנה לתקוף את הלבלב וכך מואטת התפתחות המחלה.

תוצאות הביניים של הניסוי העלו כי עד כה הוא מתקדם כראוי ואם תתקבלנה תוצאות דומות גם ביתר החולים שיגויסו, הרי שהתוצאות של הניסוי כולו יהיו מובהקות. גיוס החולים צפוי להסתיים תוך כחצי שנה, אך השלמת הניסוי דורשת מעקב אחר החולים למשך כשנתיים. בעקבות התוצאות היה צפוי כי טבע תבצע את ההשקעה נוספת, ועכשיו הציפיה אכן מתממשת.