פשרה בייצוגית: טמפו ומבשלות בירה ישראל יסמנו על בקבוקי הבירה את סכום הפיקדון

בבקשה לתביעה הייצוגית נטען כי הנתבעות מטעות את צרכניהם באשר לסכום הפיקדון המגיע להם עם החזרת בקבוקי בירה של חצי ליטר

החברות טמפו ומבשלות בירה לישראל התחייבו, לא יאוחר מ-90 ימים מהיום, לציין על בקבוקי משקה הבירה מתוצרתן, בעלי נפח של 480-500 מ"ל (גולדסטאר, מכבי, ונשר מאלט של טמפו; קרלסברג, טובורג ומאלטי של מבשלות בירה), את סכום הפיקדון. כך נקבע בהסדר פשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד טמפו ומבשלות בירה לישראל, בטענה להטעיית צרכנים באשר לסכום הפיקדון המגיע להם עם החזרת בקבוקי הבירה של חצי הליטר.

בתביעה בהיקף של 150 מיליון שקל טען התובע, נדב לביא, כי הנתבעות מטעות את צרכניהם לסבור כי מחיר הבקבוקים אינו כולל מרכיב של פיקדון או כולל מרכיב מינימלי של 25 אגורות. זאת, בעוד שלמעשה הצרכנים מפקידים בלא ידיעתם פיקדון בסך של 1.2 שקל לבקבוק. לדבריו, בשל הטעיה זו צרכנים רבים אינם מחזירים את הבקבוקים ואינם גובים את הכסף שהפקידו.

בתגובה טענו החברות כי מדובר בטענה מופרכת מן היסוד, וכי שיעורי ההחזרה של בקבוקי חצי הליטר מצביעים על מודעות גבוהה ביותר שיש לציבור הצרכנים לקיומו של הפיקדון.

בהסכם הפשרה, שהתקבל בהמלצת השופטת ד"ר מיכל אגמון, נקבע כי כל אחת מהחברות תשלם הוצאות לתובע ובאי-כוחו, עוה"ד מולי אהרנסון ואמיר קדרי, בסך 100 אלף שקל.

השופטת אישרה היום (ד') את הסתלקותו של התובע מהתביעה, וקבעה כי החברות יחלו, לא יאוחר מ-90 ימים מהיום, לציין את סכום הפיקדון על בקבוקי המשקה.

טמפו יוצגה על-ידי עוה"ד דוד לשם ורחלי קלקנר, ומבשלות בירה ישראל יוצגה על-ידי עוה"ד רון גזית וירון רייטר. (ת.א. 1881/07).