מטיס קפיטל: "גאידמק נטש את אמריס, הפקיר את החברה וזלזל בכל ההליכים שקדמו להתמחרות"

ביום שני השתלטו אמנון ברזילי ומוני הראל על החברה הבת, פטרו גרופ, במסגרת הליכי הכינוס; גאידמק מנסה לעצור את התהליך ; הזכייה במניות פטרו גרופ כפופה לאישור אסיפת מחזיקי האג"ח מחר - ובקבלת אישור בית-המשפט המחוזי בתל-אביב

"גאידמק נטש את אמריס , הפקיר את החברה וזלזל בכל ההליכים שקדמו להתמחרות" - כך השיבה היום מטיס קפיטל באמצעות עורך הדין יוסי שם-טוב לתביעתו של גאידמק לעצור את הליכי הכינוס של חברת אמריס, שהייתה בשליטתו בעבר.

מטיס קפיטל, הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, השתלטה השבוע על החברה הבת של אמריס, פטרו גרופ , שהייתה הנכס העיקרי של החברה. מטיס רכשה 48.5% ממניות פטרו-גרופ, במחיר המשקף לחברה שווי שוק של 83 מיליון שקל.

גאידמק ניסה באמצעות עורך הדין אסף אורן, לדחות את המכירה הפומבית של מניות פטרו-גרופ ופנה ביום שני לבית המשפט המחוזי. טענתו העיקרית של גאידמק, הנמצא ברוסיה, היא שאם לא יעוכבו הליכי הכינוס ירוקנו את אמריס ממניותיה של פטרו-גרופ.

"הבקשה הוגשה בשיהוי ניכר, למעלה מחודשיים לאחר שמחזיקי אגרות החוב החליטו להעמיד את אגרות החוב לפרעון מיידי והליכי הכינוס החלו", טענה היום מטיס קפיטל בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

ביום שני בערב קיים עורך הדין ד"ר יוסי כהן מכירה פומבית של המניות ומטיס קפיטל זכתה כאמור ושילמה 40.3 מיליון שקל. מטיס קפיטל מחזיקה גם ב-70% מאגרות החוב של אמריס ולפיכך היא בעלת החוב הגדולה ביותר מבין מחזיקי האג"ח ותקבל חלק מהתשלום בחזרה.

פטרו גרופ עוסקת בהפעלה של כ-350 תחנות דלק בארה"ב, והכנסותיה מסתכמות ביותר ממיליארד דולר בשנה. מטיס קפיטל מזהירה שקיימות פוזיציות בנגזרים על מחירי הדלק בסך של 21.5 מיליון דולר ושהן צפויות לפקוע בסוף החודש. הבנק המלווה, וואכוביה , לא יאריך את מועד תשלומן ללא הגעה להסכם ולכן קיים חשש שקו האשראי של החברה ייסגר.

הזכייה של מטיס קפיטל במניות פטרו גרופ כפופה לקבלת אישור אסיפת מחזיקי האג"ח שתתכנס ביום חמישי הקרוב, וכן בקבלת אישור בית-המשפט המחוזי בתל-אביב.