בנק הפועלים בוחן התרחבות בשווייץ על-ידי רכישת בנק המתמחה בבנקאות פרטית

הסכום שהוקצה לטובת העניין נאמד ב-500 מיליון דולר ; בהפועלים שואפים לנצל את המשבר בבנקאות העולמית וירידת מחירי הבנקים כדי להרחיב את פעילות פועלים שווייץ ולמזג לתוכו את הבנק שיירכש

בנק הפועלים , בניהולו של צבי זיו, בוחן התרחבות בשווייץ על ידי רכישת בנק מקומי. הסכום שהוקצה לטובת העניין נאמד על פי הערכות ב-500 מיליון דולר. בהפועלים שואפים לנצל את המשבר בבנקאות העולמית וירידת מחירי הבנקים כדי להרחיב את פעילות פועלים שווייץ ולמזג לתוכו את הבנק שיירכש. מיפוי ראשוני של בנקים אפשריים כבר נעשה והמטרה היא לרכוש בנק המתמחה בבנקאות פרטית. יו"ר הפועלים הוא דני דנקנר.

פועלים שווייץ, בניהולו של מייקל ורשבסקי, נוסד בשנת 1975 והוא חברה בת בבעלות מלאה של בנק הפועלים ומתמחה בשירותי בנקאות פרטית. לפועלים שווייץ סניפים בציריך, ג'נבה, לוקסמבורג ולפני שנתיים נפתח סניף בסינגפור. לבנק גם נציגויות בתל אביב, מוסקבה והונג קונג. בינואר 2006 מוזג לתוך פועלים שווייץ בנק אוף ניו יורק אינטר מריטים ג'נבה, שנקנה על ידי בנק הפועלים. פועלים שווייץ סיים את 2007 ברווח של 32 מיליון פרנק"ש ואת שלושת הרבעונים הראשונים של 2008 ברווח של 5 מיליון פרנק"ש. ההון העצמי של פועלים שווייץ נאמד בכ-200 מיליון פרנק"ש.

בהפועלים גובשה בחודשים האחרונים אסטרטגיה חדשה של התרחבות בחו"ל. נקבע כי בשנים הקרובות לא תהיה כניסה לפעילות במדינות חדשות אלא העמקת הנוכחות במדינות בהן הבנק פעיל ומחזיק שלוחה ובדגש על בנקאות פרטית בינלאומית. עם מדינות אלו נמנות ארצות הברית, בריטניה, שווייץ וטורקיה. הפועלים נסוג בחודשים האחרונים מכוונותיו לרכוש בנקים ברוסיה ובאוקראינה, גם עקב התנגדות בנק ישראל. היקף עסקאות הרכישה שסוכמו ולא מומשו עמד על 250 מיליון דולר.

לגבי בריטניה מעריכים בהפועלים כי המשק הבריטי עוד רחוק מנקודת השפל. לגבי ארה"ב דנים כעת בהפועלים באסטרטגיה חדשה של צמיחה אורגנית על בסיס הפעילות הקיימת ולא דרך רכישות. בטורקיה נבחנת כעת האפשרות להרחבת הפעילות של השלוחה הטורקית בנק פוזיטיף. זאת על ידי רכישת הפעילות בטורקיה של בנק מילניום הפורטוגזי ואיחודה לתוך פוזיטיף. מדובר בעסקה בהיקף של כ-100 מיליון דולר.