אמימון גייסה 7 מיליון דולר כתחמושת לתחרות על העברת וידיאו דיגיטלי

כך נודע ל"גלובס" ; בכך משלימה החברה, שמפתחת מודם להעברת וידיאו בין התקני זיכרון או מולטימדיה לבין מסכי LCD, סבב גיוס בהיקף של 17 מיליון דולר ; עד כה גייסה אמימון 46 מיליון דולר

חברת המוליכים למחצה הישראלית Amimon השלימה לאחרונה גיוס הון בהיקף של כ-7 מיליון דולר מאחד מלקוחותיה. כך נודע ל"גלובס". הכסף שגויס הוא חלק מסבב גיוס ההון שהתחילה החברה לפני שנה, אז גייסה 10 מיליון דולר. בסך הכול גייסה החברה עד היום כ-46 מיליון דולר. אמימון ביקשה שלא להגיב על הידיעה.

אמימון, שהוקמה בשנת 2004, נחשבת לאחת מחברות הטכנולוגיה המבטיחות בתחומה. החברה פועלת בתחום ה- WHDI (Wireless High Definition Interface), ומפתחת מעין מודם שמיועד להעביר וידיאו בין התקני זיכרון או מולטימדיה לבין מסכי LCD. לטענת החברה, המוצר שלה מאפשר להגיע לקצב העברת קבצים של כ-3Gb לשנייה, גבוה בהרבה מתקני התקשורת האלחוטית קצרי הטווח הקיימים. את האיכות משיגה החברה בכך שהווידיאו אינו דחוס.

תקשורת אלחוטית ל-30 מטר

באמימון טוענים שהתקשורת האלחוטית שלהם יכולה להגיע עד ל-30 מטר, וגם לעבור דרך קירות. לאמימון יש שאיפות בעיקר בשוק הפתרונות להעברת תקשורת אלחוטית בבתים, ובמיוחד בכל הנוגע לטלוויזיות בעלות איכות גבוהה.

שוק התקשורת האלחוטית הופך לחלק קריטי בתשתית לשדרוג מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית. על הרקע הזה מנסות החברות המספקות התקני תקשורת לפרוץ לשוק כמה שיותר מהר, כדי להתבסס רגע לפני שיש אלטרנטיבות - גם מצד המוצרים וגם מתקני תקשורת אחרים. הדבר מחייב גיוסי כספים תכופים ועל רקע זה מגיע הגיוס הנוכחי.

גם מנכ"ל החברה, ד"ר יואב ניסן-כהן, התבטא בנושא זה בעבר כשאמר כי חלון ההזדמנויות בו פועלת החברה הוא צר, וכי היא מעוניינת לנצל את חדירת ה-HDTV ואת מגמת הטלוויזיות השטוחות. "בשלבים הראשונים, יותר הגיוני לשים את מודם הווידיאו ליד ההתקנים, ולשים במקביל מכשיר לקליטת השידורים על הטלוויזיה", אמר אז ניסן-כהן לגבי הביקוש לטכנולוגיה. המתחרות של אמימון הן חברות המתמחות בהעברת וידיאו בטווחים קצרים, שמתרכזות בתחום הווידיאו הבידורי כאשר כל חברה מתאמצת להפוך לתקן בתחום.

החברה דורגה ברשימת החברות המבטיחות בעולם של מגזין רד הרינג לשנת 2008. המשקיעים בחברה הם הקרנות ההון סיכון הישראליות סידר, וולדן ואוורגרין, הקרן של ריי סטאטה - Stata Ventures, קרן הפרייבט אקוויטי Argonaut וגוף ההון סיכון של מוטורולה.

ניסן-כהן הוא מוותיקי ענף השבבים בישראל, ונמנה על מייסדי חברת טאואר וכן היה שותף בהקמת סייפן כיועץ מיוחד. מייסדי החברה הם נועם גרי, צבי רזניק ומאיר פדר, שמכהנים בתפקידי פיתוח טכנולוגי ועסקי.

הלקוחות הטבעיים של אמימון הם חברות מדיה. אמימון זכתה במכרז של סוני לפיתוח משותף של טלוויזיה אלחוטית בעלת משדר, שניתן לחברו ממסך הטלוויזיה עצמו לכל מקור וידיאו, גם בחדר אחר או בארון מבודד.

לקוחה נוספת של החברה היא מיצובישי, שחתמה עימה על הסכם להתקנת שבבי מודם מתוצרתה לשידור טלוויזיה אלחוטי באיכות גבוהה (HD) במסכי ה-LCD של החברה היפנית. לפני כחודש הכריזה אמימון על שיתוף פעולה עם יצרנית המכשירים הביתיים Hisense.

לאחרונה החברה הרחיבה את מעגל השווקים אליו היא פונה וכעת היא מציעה את מוצריה גם לשוק המכשור הרפואי. לפני כחודש אמימון הודיעה על חתימת הסכם בלעדי עם חברת המכשור הרפואי סטרייקר. במסגרת החוזה, סטרייקר קיבלה בלעדיות בשימוש בטכנולוגיה של אמימון בחדרי ניתוח. החוזה צפוי להכניס לאמימון כמה מיליוני דולרים.

סטרייקר תשתמש בטכנולוגיה למוצרי האנדוסקופיה שלה - מכשירים שבסופם מצלמה המוחדרים לגופו של הפציינט.