המנהלים המיוחדים של ויטה פרי הגליל: נכשלו המגעים לגבש הסדר נושים

למרות דחיית ההצעות, המנהלים המיוחדים ממשיכים לנהל מגעים עם הצדדים - ויליפוד, קרן סקיי וקבוצת יודפת - מתוך שאיפה להגיע להסדר נושים

המנהלים המיוחדים של חברת ויטה פרי הגליל , רו"ח דייב גל ועו"ד עופר אטיאס, הודיעו היום (ה') לבית המשפט המחוזי בחיפה כי המגעים להסדר נושים לחברה נכשלו. בימים האחרונים כונסו 3 אסיפות נושים בקרב הבנקים, המגדלים והנושים הרגילים, ובפניהם הוצגו 3 הצעות מתווה להסדר, שנדחו.

באת-כוחם של המנהלים המיוחדים, עו"ד דנית רימון ממשרד ליפא מאיר, אמרה היום ל"גלובס" כי למרות דחיית ההצעות ממשיכים המנהלים המיוחדים לנהל מגעים עם הצדדים, מתוך שאיפה להגיע להסדר נושים. "עדיין לא הרמנו ידיים, וגם הצדדים מנהלים מגעים ביניהם. אנחנו מאוד מקווים שבימים הקרובים נצליח להגיע להסדר שיהיה מקובל על הצדדים ולהציל את התשלובת", ציינה.

הצעת ויליפוד

חברת ויליפוד הציעה לרכוש 100% ממניות התשלובת ו/או פעילותה ולשלם את התמורה לקופת הנושים. ההצעה, שלפי ההערכה אמורה היתה להניב כ-157 מיליון שקל, כפופה לתנאים ולהערכות שווי, הכוללות את המלאים, הנדל"ן והרכוש הקבוע של החברה.

לפי ההערכות, תעביר החברה כ-40 מיליון שקל לבנקים עבור הנדל"ן, כנגד הלוואת משכנתא; 11 מיליון שקל יועברו לקופה בתמורה לציוד, מוניטין ורכוש; ובנוסף תועבר תמורה עבור כל מה שתצליח החברה לגבות מלקוחות וחייבים. במסגרת ההצעה התחייבה ויליפוד לנהל עם עובדי התשלובת מו"מ בנוגע להמשך העסקתם. ויליפוד התלתה את הצעתה בגיבוש הסדר עם המגדלים.

הצעת קרן סקיי

הצעת קרן סקיי כללה הקמת חברה חדשה שתרכוש 100% ממניות החברות הבנות. החברה תחזיק בבעלות על החברות הבנות, כך שוויטה פרי הגליל תישאר ללא נכסים. לחברה החדשה תזרים קרן סקיי 32 מיליון שקל, והתשלובת תמשיך לפעול באמצעות הקרן.

הקרן התחייבה לפרוע לנושים הרגילים 38% מהחוב; למגדלים - כ-47% מהחוב; ולבנקים כ-45%; והקצאת מניות של כ-20%. על-פי ההערכה מדובר בכ-135 מיליון שקל ובנוסף כ-30% ממניות החברה שיוקצו לחלק מהנושים.

הצעת יודפת

קבוצת יודפת הציעה להזרים 17 מליון שקל תמורת הקצאת 51% ממניות החברה הציבורית תוך המשך הפעלת החברות. הקבוצה התחייבה לפרוע 30 מיליון שקל תוך כחצי שנה, תוך מחיקת 55 מיליון שקל כנגד הקצאת מניות של 20% לבנקים.

לפי הצעת יודפת, 10 מיליון שקל מסכום החוב לבנקים ייפרעו באמצעות מימוש ערבויות מדינה, וחוב שיישאר לבנקים בסך כ-60 מיליון שקל, שישמשו אשראי שוטף. יודפת הציעה לשלם למגדלים 2/3 מסכום החוב ולנושים הרגילים 1/3. ההצעה של קבוצת יודפת הוערכה בכ-160 מיליון שקל ובנוסף הקצאה של 20% לבנקים.

חשש לסגירה

ההסתדרות פירסמה הודעה בה היא טוענת שמשמעות אי ההסכמה על הסדר הנושים היא סגירת המפעל. באת-כוח העובדים, עו"ד גלילה הורנשטיין, מעריכה כי בדיון שייערך בביהמ"ש ביום שלישי הקרוב יבקשו נציגי בנק לאומי ודיסקונט מבית המשפט לפתוח בהליך של כינוס נכסים למפעל. לדבריה, המשמעות היא סגירת המפעל ופיטורי כל העובדים מבלי להסדיר את החובות כלפיהם.