נטוויז'ן שוקלת להיכנס לתחום הסלולר על בסיס רשת החברה האחות סלקום

גורם בכיר בחברה אישר כי הנושא נבדק כמו נושאים רבים אחרים אך אין כל החלטה בעניין, והחברה לומדת את השימוע שפרסם משרד התקשורת בנושא

חברת 013 נטוויז'ן שוקלת להיכנס לתחום הסלולר דרך טכנולוגיית ה-MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי) - כך נודע ל"גלובס". גורם בכיר בחברה אישר כי הנושא נבדק כמו נושאים רבים אחרים אך אין כל החלטה בעניין והחברה לומדת את השימוע שפרסם משרד התקשורת בנושא. במידה ו-013 נטוויז'ן תחליט שהיא מעוניינת להיכנס לשוק הסלולר, היא תעשה זאת על גבי הרשת של סלקום בשל היותה חברה אחות לקבוצת אי.די.בי.

כניסתה של 013 נטוויז'ן תלויה, בין היתר, בהחלטה של המתחרה, 012 סמייל, להיכנס לתחום. במידה והאחרונה תיכנס לתחום, מה שעדיין נמצא רק בגדר הצהרות, סביר להניח שנטוויז'ן לא תסכים להשאיר לה את המגרש פנוי כפי שקרה בנושא הטלפוניה הקווית.

יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה ש-013 נטוויז'ן מדברת על כניסה לתחומי הסלולר וזאת בעיקר כלקח מהכניסה של 012 סמייל שנכנסה לעולם הטלפוניה הקווית דרך טכנולוגיית VoIP (טלפוניה מבוססת אינטרנט) והתבססה בו עם יותר מ-100 אלף מנויים.

תחום ה-VoIP אינו עתיר הכנסות והוא לא מהווה משקל משמעותי בתחרות בין החברות, אבל בכל זאת ל-012 סמייל יש מנוע צמיחה שגם אם תרומתו מוגבלת הוא עדיין חשוב ומאפשר לה יכולת שימור לקוחות טובה יותר.

גם השיוך הקבוצתי של 013 נטוויז'ן לאי.די.בי הוא פקטור חשוב במשוואה אם החברה תיכנס לתחום. 013 נטוויז'ן כשחקן סלולרי יכולה לפעול אך ורק על גבי הרשת של סלקום שמתנגדת בתקיפות לכניסת מפעילי סלולר נוספים שלא בתיאום ותחת מחיר שנכפה על המפעילות. בנוסף, הכניסה של 013 נטוויז'ן, במידה ותתרחש, תאפשר לסלקום ולקבוצת אי.די.בי למזער את הנזק בכניסתם של מפעילים כאלה כיוון שהדבר לא ייעשה בכפייה ומשרד התקשורת לא יוכל להתערב.