אדם מילא הציעה לרכוש את פילת ישראל תמורת 4 מיליון שקל - אבל המשקיעים לא ידעו

החברה האם פילת טכנולוג'יס לא דיווחה על כך לבורסה ; ברקע הצעת הרכש: מאבק שליטה בפילת טכנולוג'יס

חברת אדם מילא הציעה לאחרונה לרכוש את חברת האבחון והשמה פילת ישראל תמורת 4 מיליון שקל. החברה האם פילת טכנולוג'יס לא דיווחה על כך למשקיעים - כך נודע ל"גלובס". לפני חודשיים סירבה פילת להצעה דומה, אך במחיר של 6-8 מיליון שקל.

אדם מילא היא חברה פרטית, הנמצאת בשליטת אבנר יהודאי, המשמש גם בתפקיד היו"ר. יהודאי מחזיק ב-40% ממניות החברה, קרן סקיי 52% והמנכ"ל נמרוד בצר ב-8%. פילת טכנולוג'יס נמצאת בשליטת שמואל סתת, מיכאל צוקרמן ובעלי השליטה באדם מילא. מניות החברה נמחקו בחודש דצמבר מהמסחר בבורסת ה-AIM והן נסחרות בתל-אביב בלבד.

ברקע של הצעת הרכש, מתקיים מאבק שליטה על חברת פילת טכנולוג'יס. קרן סקיי היא קרן פרייבט אקוויטי שבשליטת צבי יוכמן וניר דגן, שבכוונתם למזג את שתי המתחרות הגדולות: פילת ישראל ואדם מילא, לחברה אחת. גורם נוסף שמתעניין בפילת הוא דב גולדשטיין, הבעלים של חברת גו.די.אם, שהפך לבעל עניין בחודש אוגוסט עם אחזקה של 5.31%.

בתוך כך, פילת טכנולוג'יס דיווחה בתחילת החודש על הצעה שקיבלה לרכישת מלוא החזקות החברה בחברות הבנות שלה, הפועלות באירופה ובצפון אמריקה, עבור 6 מיליון דולר. לאחר תחילת בדיקת נאותות ובעקבות משא ומתן שנערך בין הצדדים, הרוכשת הפוטנציאלית מוכנה לשלם 4 מיליון דולר בלבד. ביוני 2008 התקבלה הצעה עבור פעילות זאת תמורת 7.17-8.67 מיליון דולר.

אדם מילא פועלת בתחום של משאבי אנוש, ומעסיקה 350 עובדים ב-4 סניפים בישראל. קבוצת פילת חברה בינלאומית הפועלת במתן שירות בתחומי ניהול משאבי אנוש, ייעוץ ארגוני, ייעוץ ניהולי, סקרים ומחקרים ומעסיקה 120 עובדים ב-3 סניפים.

פילת טכנולוג'יס עדיין לא פרסמה את הדוחות הכספיים לסיכום השנה החולפת. את תשעת החודשים הראשונים סיימה עם הכנסות של 44.5 מיליון שקל והפסד של 2.3 מיליון שקל.