פולישק הציעה עקרונות להסדר עם מחזיקי האג"ח הכולל דחייה ופריסת חובות

מחזיקי האג"ח יקבלו כפיצוי אפשרות להמיר את האג"ח למניות ובנוסף העלאת שער הריבית על האג"ח; מחזיק אג"ח: "יש בנקים שאין להם בעיה אם החברה תיפול, אני בהלם מהכוחניות של הבנקים", אמר אחד ממחזיקי האג"ח

חברת פולישק שבשליטת הקיבוצים ניר יצחק (47.7%) וסופה (21.1%), הציגה הערב באסיפת אג"ח שהתקיימה בתל-אביב עקרונות להסדר חוב עם מחזיקי אג"ח א' . הרעיון המרכזי הוא דחייה ופריסה של חלק מהחוב ובתמורה יקבלו מחזיקי האג"ח אפשרות להמיר את האג"ח למניות, קופון גבוה מכפי שנקבע בתשקיף והזרמה של הון בעלים דרך הנפקת זכויות.

פולישק העוסקת בייצור יריעות פוליאתילן נקלעה למשבר פיננסי קשה. את תשעת החודשים הראשונים של 2008 סיימה בהפסד של 5.4 מיליון שקל, וסך התחייבויותיה הוא 188 מיליון שקל. החוב העיקרי הוא לבנקים בהיקף של 87 מיליון שקל ולאחר מכן למחזיקי האג"ח בהיקף של כ-55 מיליון שקל.

מוצרי החברה בתחום החקלאות משמשים כרשתות להגנה על הצומח מפני בעלי חיים ותנאי מזג אויר קשים ותחום שני של החברה הוא מגוון של מוצרים לעטיפת מוצרי מזון. לפולישק מגוון של מוצרים טובים וההכנסות עולות מדי שנה, אך תזרים המזומנים, נכון להיום אינו יכול לשרת את החובות.

עובדה זאת עומדת לנגד עיניהם של חמשת הבנקים שהגרזן מונח בידיהם. חלקם מוכנים לעזור לחברה שמפעליה מצויים בפריפריה ומפרנסת מאות משפחות, אך חלק מהבנקים מעדיפים להפעיל מנגנון של פרעון מידי ולקבל את מלוא החוב, שכן הם העניקו הלוואות כנגד שעבודים. "יש בנקים שאין להם בעיה אם החברה תיפול, אני בהלם מהכוחניות של הבנקים", אמר אחד ממחזיקי האג"ח.

את פרטי הסדר החוב שהוצע למחזיקי האג"ח התבקשה התקשורת שלא לחשוף בכדי שלא לפגוע במשא ומתן מול הגורמים השונים, אך הקווים הכללים דומים להסדרי חוב אחרים שפורסמו בתקופה האחרונה. כאמור מדובר עדיין בטיוטא ולא בהסכם סופי וכשנציגות האג"ח והנהלת החברה יגיעו להסדר סופי תפורסם הודעה לבורסה.