כשבארזים נפלה שלהבת: ג'נרל אלקטריק חותך את הדיבידנד הרבעוני ב-67.7%

המהלך צפוי לחסוך לקונגלומרט 9 מיליארד דולר בשנה ; הדיבידנד הרבעוני יעמוד לאחר הקיצוץ על 10 סנט למניה ברבעון בלבד ; המניה נופלת ב-5.1%

ענק התעשייה ג'נרל אלקטריק , שמניותיו נמנות עם אחד מעמודי התווך של מדד הדאו ג'ונס, חותך את הדיבידנד הרבעוני ב-67.7%, לראשונה מאז 1940. הדיבידנד הרבעוני יעמוד לאחר הקיצוץ על 10 סנט למניה ברבעון בלבד.

המהלך צפוי לחסוך לקונגלומרט 9 מיליארד דולר בשנה בהונו העצמי, כך מדווח ערוץ הטלוויזיה העסקי CNBC, בעצמו בשליטת ג'נרל אלקטריק. הקונגלומרט סירב להתייחס לדיווח. סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הותירה את דירוג כושר הפירעון של הקונלומרט ואת התחזית לו ללא שינוי - "AAA" באופק דירוג שלילי.

המענין הוא שג'פרי אימלט, מנכ"ל ג'נרל אלקטריק, המהווה בין היתר יצרן מנועי הסילון וטורבינות החשמל הגדול בעולם, הגן על מדיניות חלוקת הדיבידנד רק בחודש שעבר. ואולם, בתחילת החודש הודיע הקונגלומרט כי ישקול את מדיניותו בעניין - כך שהמשקיעים ציפו להודעה בעניין, על רקע צניחת הרווחים בשל המיתון העולמי.

המניה נופלת ב-5.1% במסחר בבורסה בניו-יורק בתגובה לדיווח. מניותיו של ג'נרל אלקטריק נסחרות לפי שווי-שוק של 90.61 מיליארד דולר. רק בחודשיים האחרונים (למעט יום המסחר הנוכחי), צנחה המניה ב-45.4%. האנליסטים מצפים לרווח רבעוני של 26 סנט למניה ברבעון שיסתיים במארס, הנובע מירידה של 5% בהכנסות ל-40.16 מיליארד דולר.

ג'נרל אלקטריקג'נרל אלקטריק