אניבום של אורי שנער נכנסת לשוק היפני

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] חתמה על 2 הסכמים לשיתוף-פעולה: עם יאהו יפן ועם Dwango, חברת התוכן מובילה ביותר ביפן בתחום הסלולר והאינטרנט

חברת אניבום, מיזם האנימציה של אורי שנער, הודיעה היום (א') כי חתמה על שני הסכמים לשיתוף פעולה ביפאן.

ההסכם הראשון הוא עם יאהו יפן , חברת האינטרנט הגדולה ביפאן, הנמצאת בבעלות סופטבנק . במסגרת ההסכם, תפיץ אניבום את תכניה בערוץ האינטרנט- YAHOO! DOGA, המיועד לאנימציות מקצועיות. במקביל, התוכן יופץ דרך המפעיל הסלולארי סופטבנק, המפעיל השלישי בגודלו ביפאן.

הסכם שיתוף הפעולה השני הוא עם Dwango חברת התוכן המובילה ביפן בתחום הסלולר והאינטרנט. Dwango מפעילה את פורטל הווידיאו הפופולארי ביותר ביפן "ניקוניקו" עם יותר מ-10 מיליון משתמשים רשומים. במסגרת ההסכם, השיקה אניבום ערוץ תוכן ב"ניקוניקו" עם יותר מ-50 אנימציות נבחרות, הכוללות בעיקר סדרות מקור של אניבום, שהפכו לפופולאריות תוך זמן קצר ממועד השקתן.

יצוין כי ניקוניקו פתחה רק 9 ערוצים חדשים לאנימציה מקצועית, כאשר אניבום נבחרה לספקית התוכן הזרה היחידה. במסגרת ההסכם נקבע עוד, כי Dwango תפיץ את תכני אניבום גם דרך המפעיל הסלולארי הגדול ביפן NTT DOCOMO .

אורי שנער, מיסד ומנכ"ל אניבום, אומר כי "שוק האנימציה היפני הוא שוק האנימציה המפותח ביותר בעולם. ההחלטה האסטרטגית לחדור לשם תתרום גם לנו וגם ליוצרים היפנים. אין ספק כי הסכם כזה יגביר את החשיפה לתכנים המיוצרים באניבום בכמה דרגות".

אפי דהן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אניבום אומר כי: "אנחנו מאד מרוצים לראות את הפופולאריות של תכני אניבום בשוק היפני ואת כמות הצפיות הרבה בתוך זמן קצר".

האנימה זוכה לפופולאריות גם מחוץ ליפן, וסדרות רבות מדובבות או מתורגמות לאנגלית, כדי שיהיה ניתן להפיצן במקומות כמו ארה"ב ואירופה. בין הסדרות שזכו לפופולאריות רבה במערב ניתן למצוא את "פוקימון", "סאקורה", "דרגון בול", "אינויאשה", "סוניק" ועוד. סרט האנימה "המסע המופלא" זכה בפרס האוסקר לסרט המצויר הטוב ביותר בשנת 2002.

אניבום, הנה מיזם תוכן אנימציה המופץ בפלטפורמות שונות. בשלב הראשון התמקדה החברה באינטרנט הן דרך הפורטל Aniboom.com והן באמצעות ערוצי אניבום באתרי וידאו מובילים בעולם כגון YouTube,Dailymotion Yahoo ו- joost. בימים אלה הרחיבה אניבום את פעילותה לשוק הדור השלישי בסלולר והקימה ערוצי תוכן אנימציה באמצעות מפיצי תוכן סלולרי ומפעילים באירופה, בארה"ב ובישראל, חלקם מבוססים על תוכן להורדות ובחלקם מבוססים על ערוצי שידור. בסרטונים של אניבום ניתן לצפות במכשירי הסלולר, כנגד תשלום למפעיל וכחלק מתפיסת החברה, תחלק אניבום תמלוגים לאנימטורים היוצרים מרחבי העולם שפרי יצירתם נרכש על ידי הצופים.