המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה הקמת מלון בן 8 קומות ו-160 חדרים בחוף אלמוג באילת

כעת יועבר הנושא להכרעת הממשלה ; החברה להגנת הטבע: "יש עוד דרך ארוכה עד לאישור סופי של התוכנית. לפנינו עוד שלב של התנגדויות, שבו הציבור יוכל להביע עמדה"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

המועצה הארצית לתכנון ובנייה קיבלה היום (ג'), ברוב של 12 מול 6, את המלצת הוועדה המחוזית מחוז דרום, ואישרה הקמת מלון בן 8 קומות ו-160 חדרים בחוף אלמוג באילת.

כזכור, לצורך הקמת המלון ביטלה המועצה סעיף בתמ"א 13 לחופי אילת, האוסר על תוספות של בנייה במקום, וזאת כדי לאפשר ליזם פרטי לקבל תוספת של 6 קומות מעבר לזכויות הקיימות כיום.

כעת יועבר הנושא להכרעת הממשלה.

מיקום המלון המתוכנן הוא בחוף הדרומי של אילת, מול המצפה התת ימי ובצמוד למלון אורכידאה הקיים, באזור רגיש מאוד מבחינת הסביבה הימית. במקום קיים היום מרכז מסחרי נטוש בן שתי קומות, אשר איננו מתפקד בפועל כבר מספר שנים.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "לצערנו, המועצה הארצית העדיפה אינטרס צר של יזמות פרטית על פני אינטרס רחב המבטא את טובת כלל הציבור. החברה להגנת הטבע סבורה כי חופי אילת הם נכס לאומי וראוי שכל הוועדות ובראשן המועצה הארצית תתייחסנה ליוזמות פיתוח בחופים בהתאם לכך. שונית האלמוגים נמצאת בסכנה מתמדת בעקבות הפיתוח המסיבי באזור אילת וכל תוספת של בנייה מלונאית בחוף הדרומי עלולה להיות הרסנית לגביה.

חשוב להזכיר כי יש עוד דרך ארוכה עד לאישור סופי של התוכנית, לפנינו עוד שלב של התנגדויות, בו הציבור יוכל להגיד את דברו ולהביע את עמדתו, וגם אנחנו, כמובן, נמשיך את מאבקנו נגד הפגיעה המתוכננת בחוף הדרומי של אילת".