במשרד האנרגיה האמריקני משנים את הפוקוס: פחות אופ"ק, יותר אנרגיות מתחדשות

דברים שנשמעו לאחרונה מפיו של שר האנרגיה האמריקני, סטיבן צ'ו, עשויים לרמז על תזוזה רדיקלית של מדיניות האנרגיה של ארה"ב

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

דברים שנשמעו לאחרונה מפיו של שר האנרגיה האמריקני, סטיבן צ'ו, עשויים לרמז על תזוזה רדיקלית של מדיניות האנרגיה של ארה"ב- מתלות באופ"ק ואספקת נפט אל עבר צמצום הביקוש לנפט וקידום אנרגיות מתחדשות גם בבתים.

לאחרונה, גרם צ'ו להרמת גבות, כשאמר שאופ"ק אינו בתחום האחריות שלו, והודה כי הוא אינו יודע מהי עמדתו של הממשל לגבי החלטת הקבוצה על קיצוץ נוסף בתפוקת הנפט בפגישתה הבאה, שתתקיים ב-15 במארס בווינה. הערותיו עומדות בניגוד מוחלט לאלו של כמה מקודמיו בתפקיד, שנהגו לשדל את הקרטל לגידול באספקה.

"אנו מתאבקים עם אופ"ק למעלה מ-40 שנה וכלל לא התקדמנו בריסונו של הארגון. צ'ו מאותת על שימת דגש מופחת על נפט מהמזה"ת, וברור שהכיוון בו נלך יהיה ירוק יותר". כך אמר ג'ים ריטרבוש, נשיא ריטרבוש ושות', חברת ייעוץ ומחקר בתחום האנרגיה, ל"רויטרס".

בעוד שאחרים מיקדו מאמציהם בהבטחת הייבוא ובהעלאת האספקה הביתית על מנת לעמוד בביקוש האנרגיה העצום של ארה"ב, צ'ו - זוכה פרס נובל לפיזיקה - אמר כי הוא יקדם אנרגיות מתחדשות, כמו גם דרכי חסכון באנרגיה, וייאבק בהתחממות הגלובלית.

בשבוע שעבר, בהתייחסות לתקציב של אובמה, אמר צ'ו: "באמצעות השקעה במחקר פורץ דרך, הגדלת היעילות האנרגטית בבתים ובעסקים ופריסת אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח ואנרגיות נקיות אחרות, נבטיח שאמריקה תשוב להוביל את העולם".

דוברת משרד האנרגיה מרה שהממשל מקווה כי המהפך במוקד ההשקעות ייצור מיליוני מקומות עבודה, ויפחית את התלות האמריקנית בנפט זר.

מומחה לאנרגיה, בן ליברמן, אמר כי צ'ו לא צריך לתת לאופ"ק את הרושם שלארה"ב לא אכפת אם התפוקה תקוצץ. הארגון כבר הסכים לקצץ התפוקה ב-4.2 מיליון חביות ליום, כדי להלחם בירידות החדות במחירים, וחברים בארגון אמרו כי הם כן שוקלים לתמוך בקיצוץ נוסף בפגישה הקרובה.