מחירו של הנפט טיפס ב-3.74% ונקבע ב-41.65 דולר לחבית

המשקיעים צופים כי ארגון אופ"ק יבצע קיצוץ בתפוקות בפגישתו הקרובה ב-15 במארס ; המסחר היום נע בין 39.44 דולר לחבית ל-42.07 דולר לחבית

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה באפריל טיפסו מעבר ל-41 דולר לחבית בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק, זאת על רקע ציפיות המשקיעים כי ארגון אופ"ק יבצע קיצוץ בתפוקות בפגישתו הקרובה ב-15 במארס.

מחירו של הנפט טיפס ב-1.5 דולר או 3.74% ונקבע ב-41.65 דולר לחבית, כאשר מנעד המסחר היום נע בין 39.44 דולר לחבית ל-42.07 דולר לחבית.

התמיכה בעליות במחיר הנפט נבעה גם לאחר שרויאל דאץ' של דיווחה על סגירתם של מספר מתקני נפט בניגריה על רקע פיצוצים לאורך הצינור.

נזכיר כי אתמול נפל מחירו של הנפט ב-10% בעקבות צניחת השווקים בוול סטריט וברחבי העולם לרמות שפל אותן לא ביקרו כבר 12 שנה.

הערב לעומת זאת נסחרת וול סטריט במגמה מעורבת תוך נטייה לעליות שערים, וזאת לאחר שבסיום פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר הנשיא אובמה כי "מחירי המניות ברמות הנוכחיות הן הזדמנות לעסקה טובה".

נציין כי הערב דיווחו גם יצרניות הרכב על מכירותיהן בארה"ב בחודש פברואר. הנתונים כצפוי היו גרועים, כאשר ג'נרל מוטורס דיווחה על צניחה של 53% במכירותיה לעומת המכירות בתקופה המקבילה אשתקד ופורד דיווחה על נפילה של 48% במכירותיה.