מלחמת חברות הדלק: סונול חתמה על חוזה אספקה בלעדי לאחת התחנות המרכזיות של "דור-אלון" במרכז הארץ

מדובר בתחנת "שערי חולון", שלפי הערכות מוכרת כמיליון ליטר בחודש ; המהלך בא זמן קצר לאחר שדור-אלון העבירה להפעלתה 4 תחנות של סונול באזור חדרה

נמשכות המלחמות בין חברות הדלק. לאחר שאיבדה באחרונה מספר תחנות תדלוק שהפעילה לטובת דור-אלון, חברת הדלק "סונול" מגיבה במהלך משלה.

סונול, שבבעלות גרנית הכרמל שבשליטת דוד עזריאלי, חתמה באחרונה על הסכם לאספקת דלקים לתחנת הדלק "שערי חולון" בכניסה לעיר חולון, שהייתה עד כה של דור-אלון, כך נודע ל"גלובס".

מדובר באחת התחנות הציבוריות הגדולות של דור אלון באזור המרכז. לפי הערכות, התחנה מוכרת למעלה מחצי מיליון ליטר בחודש, והיא השנייה בגודלה באזור המרכז לאחר התחנה המופעלת ע"י דור אלון במודיעין.

גורמים בשוק הדלק העריכו כי העברת התחנה לידי סונול תיצור לדור אלון בעיה מסוימת בשוק הלקוחות באזור חולון בת-ים, מאחר שלדור אלון אין עוד תחנות גדולות באזור זה. מלבד תחנת "שערי חולון" מפעילה דור-אלון עוד מת"ס (מרכז תדלוק) באזור חולון. בשוק מעריכים עוד כי ייתכן ודור-אלון תנקוט בצעדים משפטיים נגד סונול בניסיון לעכב את העסקה.

המאבק בין דור-אלון, שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, לסונול החריף מאוד בחודשים האחרונים על רקע ניסיונות לרכוש תחנות נוספות ולהרחיב את רשת חנויות הנוחות .

כפי שפורסם ב"גלובס", דור-אלון הצליחה להעביר להפעלתה 4 תחנות תדלוק שהופעלו ע"י סונול באזור חדרה-פרדס חנה- זיכרון יעקב. סוכנות הדלקים קליאוט, שהייתה הבעלים של התחנות, העמידה אותן למכרז בחוזה שכירות לטווח ארוך. לפי הערכות, הצלחת סונול להעביר אליה את תחנת דור-אלון בחולון יותר ממפצה אותה מבחינת כמויות הדלקים בהשוואה לתחנות שאיבדה.

סונול, בניהולו של תמיר פוליקר, מפעילה כיום כ- 220 תחנות תדלוק ברחבי הארץ, מתוכן כ- 70% (150 תחנות) מופעלות ישירות ע"י חברת הבת ספרינט מוטורס. לעומת זאת, דור-אלון, בניהולו של ישראל יניב, מפעילה כיום כ- 190 תחנות תדלוק. בדור-אלון ובסונול סרבו להגיב.