משרד התקשורת יסייע לחשכ"ל במכרז הטלפוניה של משרדי הממשלה

גורמים המקורבים למכרז מציינים כי זו לא הפעם הראשונה שמשרד התקשורת התבקש לסייע במכרזים ממשלתיים, אך יחד עם זאת ייתכן ובשל חשיבותו והיקפו של המכרז התבקש המשרד להתערב מוקדם יותר

משרד התקשורת התבקש לסייע לחשב הכללי במשרד האוצר במסגרת ההכנות למכרז הטלפוניה הגדול שהוא עומד לפרסם בתקופה הקרובה. מדובר באחד המכרזים הגדולים ביותר שפורסמו בארץ ושכולל את חיבור כל קווי הטלפוניה במוסדות הממשלה. משרד התקשורת התבקש לסייע לחשכ"ל כלקח ממכרזי העבר ועל רקע העובדה שהשוק פתוח לתחרות וניתן לקבל הצעות מכמה וכמה חברות תקשורת.

גורמים המקורבים למכרז מציינים כי זו לא הפעם הראשונה שמשרד התקשורת התבקש לסייע במכרזים ממשלתיים, אך יחד עם זאת ייתכן ובשל חשיבותו והיקפו של המכרז התבקש המשרד להתערב מוקדם יותר.

אחד הלקחים הגדולים באגף החשכ"ל באוצר הוא מכרז התמסורת לחיבור כל משרדי הממשלה. במכרז זכתה בסופו של דבר בזק לאחר מאבק איתנים שגלש לבתי משפט וכלל בתוכו מאבקים חריפים עם סלקום ו-HOT שסברו שהמכרז נתפר עבור בזק. היתרון שיש לבזק הוא היכולת שלה לספק שירותים בכל רחבי הארץ בעוד לאף אחת ממתחרותיה אין יכולת דומה. זה אומר שמתחרותיה יכולות להציע מחירים יותר זולים ממנה רק במקומות שבהם יש להן תשתית אבל במקומות שהן לא מגיעות אליהם בפריפריה הם צריכים את שירותיה של בזק, ואז המחירים שהם יכולים להציע נעשים קצת יותר יקרים.

במשרד התקשורת ציינו שמחובתם לסייע כי מדובר במכרז של המדינה ויש בכוחם לסייע בעיצובו כדי לשפר את ההצעות שיוגשו.