סכסוך חריף בין נועם לניר לרוני יצחקי סביב ניהול אטלס נכסים; מקורבים: "המחלוקת הולכת למלחמה"

נועם לניר שכר את עו"ד רון ברקמן כדי לייצגו במחלוקת על דמי הניהול הגבוהים שמושכים רוני יצחקי ושותפתו קרן RP קפיטל מהחברה

בין אנשי העסקים נועם לניר ורוני יצחקי, הנמנים עם בעלי המניות בחברת הנדל"ן אטלס נכסים , התגלע לאחרונה סכסוך חריף. לניר, באמצעות חברת ההשקעות ליוורמור שבשליטתו, מחזיק בשיעור של 22.1% מאטלס ואילו לקרן RP קפיטל, שותפתו של יצחקי במיזמים רבים, יש אחזקה של 14% בקירוב בחברה.

נודע כי לניר שכר את שירותיו של עו"ד רון ברקמן לצורך ייצוגו במחלוקת האמורה, שלפי הערכות קשורה לאופן הניהול של אטלס נכסים ודמי הניהול הגבוהים שיצחקי וקרן RP קפיטל מושכים מהחברה. גורמים המקורבים לשניים מעריכים כי המחלוקת "הולכת למלחמה".

כזכור, "גלובס" חשף לאחרונה את שווי דמי הניהול שמושכים יצחקי וקרן RP באמצעות חברת הניהול של אטלס נכסים - AMC. ליצחקי יש אחזקה של 49% בחברת הניהול ואילו לקרן RP קפיטל, שבשליטת רפי ברבר ואיש העסקים הצ'כי פיטר קלנר, יש אחזקה של 51%. סכום דמי הניהול המצטבר שמשכו השניים עומד על 136.5 מיליון שקל, כשהתנאים לקבלת דמי הניהול אינם ממש תואמים את המציאות הכלכלית הנוכחית.

תנאים אלה קובעים כי AMC זכאית לקבל דמי ניהול שנתיים של 2% מתוך שווי NAV Adjusted של נכסי אטלס נכסים, נכון לסוף כל שנה קלנדרית.NAV Adjusted הוא נתון הרבה יותר גבוה מנתון NAV "רגיל" מכיוון שהוא כולל רווחים שרושמת החברה משערוך מחדש של נכסים ובניכוי מסים נדחים. לפי ההערכות, הסכם ניהול זה הוא שהצית את הסכסוך בין שני הצדדים.

הסכסוך בין השניים בא לידי ביטוי גם בהתנגדותה של ליוורמור השקעות למחוק את מניית אטלס נכסים מהמסחר באנגליה ולהיוותר עם רישום מניותיה בבורסת ורשה. ההתנגדות עשתה את שלה באסיפת בעלי המניות האחרונה ומניית אטלס ממשיכה להיסחר בשוק ההון הבריטי.

אטלס נכסים מרכזת את פעילותה בעיקר במרכז ובמזרח אירופה. לחברה יש מספר נכסים יחסית מועט ואלה יצרו עבורה אשתקד הכנסות של 51.9 מיליון אירו והפסד נקי של 39.7 מיליון אירו. החברה מעריכה כי נכסיה שווים (לפי מודל NAV Adjusted) 4.42 אירו למניה, בעוד המניה נסחרת לפי מחיר של 0.4 אירו בקירוב. סך חובותיה למערכת הבנקאית עומדים על 247.7 מיליון אירו ובקופתה נחים מזומנים בשווי של 15.3 מיליון אירו בלבד. אטלס נסחרת בבורסה המשנית של אנגליה (AIM) לפי שווי של 24 מיליון דולר לאחר שאיבדה בשנה האחרונה 86% על רקע משבר האשראי.