הפיטורים במגזר הפיננסי ממשיכים: בנק UBS השוויצרי יפטר 5,000 מנהלים

לפי השבועון השווייצרי "זונטגס צייטונג" הבנק עשוי לבטל 2,500 משרות ניהול בחטיבת ניהול הנכסים ללקוחות עשירים - חטיבה דומיננטית ורווחית, שבה מועסקים 50 אלף מתוך 77 אלף העובדים בבנק

הבנק הגדול בשווייץ, UBS , מתכנן לקצץ עד 5,000 משרות בכירות ומשרות ניהול בשבועות הבאים. כך דיווח אתמול (א') השבועון השווייצרי "זונטגס צייטונג".

לפי השבועון, הבנק עשוי לבטל 2,500 משרות ניהול בחטיבת ניהול הנכסים ללקוחות עשירים - חטיבה דומיננטית ורווחית, שבה מועסקים 50 אלף מתוך 77 אלף העובדים בבנק.

בשבוע שעבר הודיע UBS שהוא מארגן מחדש את פעילותו בשווייץ לארבעה אזורים במקום שמונת האזורים הקיימים כעת, וכי יצמצם את מספר המנהלים הבכירים. עם זאת, בהנהלת הבנק טענו שהשינויים לא יובילו לפיטורים חדשים בנוסף ל-600-800 המשרות שהוא כבר מתכנן לקצץ בשווייץ במסגרת ביטולן של אלפי משרות ברחבי העולם.

לאחר שדיווח על הפסד שיא, הודיע הבנק בפברואר כי הוא מתכנן לפטר 2,000 עובדים כדי לצמצם את כוח האדם הכולל שלו ל-75 אלף עד אמצע שנת 2009. הבנק מתקשה לשקם את המותג שלו, שבעבר היה חזק מאוד.

הבנק מגלה גם קושי להתמקד בפעילות הליבה שלו בשווייץ, לאחר שביצע השקעות אדירות בנכסים עתירי סיכון בארה"ב, ונאלץ לבצע בגינן מחיקות כבדות יותר מאשר כל בנק אחר באירופה, ואף להזדקק לסיוע ממשלתי.