שר הכלכלה הגרמני מבקר בארה"ב בכדי לבחון את הבטחת עתידה של אופל

אנגלה מרקל אמרה כי הממשלה תעניק סיוע לחברות כמו אופל אך ורק אם זה יבטיח את עתידן ; הוסיפה שהחלטת ממשלת גרמניה תלויה בהחלטת ממשן ארה"ב לגבי סיוע לחברה האם, ג'נרל מוטורס

[להרשמה לניוזלטר רכב]

קארל-תאודור זו גוטנברג, שר הכלכלה הגרמני, אמר אתמול (א') כי הוא מקווה שג'נרל מוטורס והממשל האמריקני יסייעו בהבטחת עתידה של אופל, חטיבתה הגרמנית של GM.

מעט לפני שעזב את גרמניה בדרכו לארה"ב, להתחיל בשיחות סביב הנושא, גוטנברג חזר על כך שתוכנית הסיוע של GM-אירופה לאופל הותירה שאלות רבות מדי פתוחות.

GM-אירופה הגישה בחודש שעבר תוכנית חילוץ, במסגרתה, אופל וחטיבתה של GM בבריטניה, גווקסהול, יתפצלו, חלקית, לחברה-בת חדשה. GM-אירופה אמרה שהחטיבה העצמאית תזדקק ל-3.3 מיליארד אירו בכספי סיוע ממשלתי.

בקשותיה של GM התקבלו בספקנות בגרמניה, שם דרשה הממשלה הפדרלית מהחברה פרטים נוספים על תוכנית ההבראה שלה, וערבויות לכך שחלק מהכספים שיסופקו לא ימצאו את דרכם לדטרויט.

קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה כי הממשלה תעניק סיוע לחברות כמו אופל אך ורק אם זה יבטיח את עתידן. היא הוסיפה שהחלטת ממשלת גרמניה תלויה בהחלטת ממשן ארה"ב לגבי סיוע לחברה האם, ג'נרל מוטורס.

לצוות המשימה של אובמה בנושא תעשיית הרכב יש עד ל-31 במארס, בכדי לקבוע אם GM וקרייזלר זכאיות לסיוע ממשלתי נוסף. כזכור, בדצמבר הן קיבלו 17.4 מיליארד דולר וביקשו 22 מיליארד דולר נוספים.