עלות ההסכם הקואליציוני של נתניהו עם ישראל ביתנו: 274 מיליון שקל

מפלגתו של ליברמן תקבל את החוץ, ביטחון הפנים, התשתיות, התיירות והקליטה ; תחזיק גם ברוטציה בראשות אחת מהוועדות: חינוך, קליטה והוועדה למעמד הילד

עלות ההסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו עומדת על 274 מיליון שקל - כך עולה מהסכם ההצטרפות לממשלה שנחתם אמש בין הליכוד לישראל ביתנו. על פי הסיכום בין המפלגות, 10 מיליון שקל יוענקו לבסיס התקציב של משרד החוץ, ל"נתיב לשכת הקשר" תינתן תוספת חד-פעמית של 75 מיליון שקל ולרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול תינתן תוספת חד-פעמית של 15 מיליון שקל.

בנוסף, יועמד סכום חד-פעמי של 82 מיליון שקל לטובת קבינט לעלייה שישראל ביתנו דרשה להקימו כאחד התנאים להצטרפותה לממשלה. הסכום יוקצה על ידי הקבינט לתוכנית לקליטת מדענים עולים, למינהל הסטודנטים, לקליטה בקהילה, לתעסוקה ולחטיבה להתיישבות.

לטובת המאבק בפשיעה יוענקו 92 מיליון שקל "לשימושים שעניינם ביטחון הפנים ואכיפת החוק", כפי נכתב בהסכם הקואליציוני. בסכום הכולל לא חושבו הסבסוד שהובטח במסגרת ההסכם לפטור משכר לימוד לחיילים משוחררים עד סכום של 8,800 שקל, להקצאת קרקעות לחיילים משוחררים ולהקלות בשכירת דירות לעולים חדשים.

באשר לחלוקת התיקים נקבע כי ליברמן יכהן כשר החוץ, סטס מיסז'ניקוב יהיה שר התיירות, עוזי לנדאו שר התשתיות, סופה לנדבר תכהן כשרת הקליטה ויצחק אהרונוביץ' יהיה השר לביטחון פנים. בנוסף, דני איילון יכהן כסגן סגן שר החוץ ודודו רותם יעמוד בראש ועדת החוקה של הכנסת. בנוסף, תחזיק ישראל ביתנו, לסירוגין וברוטציה, בראשות אחת מהוועדות: חינוך, הוועדה לקליטת עלייה והוועדה למעמד הילד. המועדים שבהם תחזיק ישראל ביתנו בראשות כל אחת מהוועדות הללו ייקבעו בהחלטת ועדת הכנסת.

שלושה נציגים בקבינט הביטחוני

עוד הוחלט כי לישראל ביתנו יהיו 3 נציגים בוועדת השרים לענייני חקיקה, שלושה נציגים בקבינט הביטחוני (שר החוץ, השר לביטחון הפנים ושר נוסף שעליו תחליט הסיעה). שר מטעם ישראל ביתנו יהיה יו"ר ועדת השרים לעניין פנסיות מארצות המוצא ושר אחר מטעמה יהיה השר האחראי על נתיב לשכת הקשר. עוד שר מהסיעה יכהן כיו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים. בנוסף הובטח במסגרת ההסכם כי הקואליציה תתמוך בנציג ישראל ביתנו בבחירות לנציג הקואליציה מטעם חברי הכנסת בוועדה למינוי שופטים. בפרק המדיני של ההסכם נקבע כי היעד האסטרטגי של ישראל יהיה הפלת שלטון החמאס בעזה וכי "הממשלה תפעל בנחישות להפסקת כל ירי על תושבי המדינה בדגש על ירי מעזה ולא ינוהל משא ומתן מדיני עם ארגוני טרור". כמו כן, הממשלה תפעל למניעת הזרמת כספים לארגוני טרור ולגורמים טרוריסטיים ולמניעת הסתה נגד ישראל והעם היהודי לרבות במערכות חינוך, דת והסברה.

ההסכם עונה גם על התביעות הסקטוריאליות של ישראל ביתנו על מנת לפתור את מצוקת הדיור בקרב העולים במסגרתן תקצה הממשלה 2,000 מכסות לזכאים ל"שכירות ארוכת טווח". במסגרת זו יקבל הזכאי סיוע בסכום כולל של עד 1,500 שקל לחודש למשך תקופה של 5 שנים. הסכום כולל את הסיוע בשכ"ד הניתן כיום. הממשלה אף התחייבה למתן עדיפות לקליטת עולים בשירות הציבורי.

ההסכם הקואליציוני כולל גם הסכמות בין הליכוד לישראל ביתנו הנוגעות לחקיקה. בין היתר, מחויבת ישראל ביתנו לתמוך בתיקון "חוק יסוד: משק המדינה" שישונה באופן שייקבע בו כי על מנת להעביר הצעת חוק תקציבית פרטית, כהגדרתה בחוק האמור, יידרש רוב של 55 חברי כנסת בכל אחת משלוש הקריאות במקום 50 ח"כים כקבוע כיום בחוק. הצדדים התחייבו גם לתמוך בתיקוני החקיקה הדרושים להביא לידי כך שחוק לפיזור הכנסת לפני תום הקדנציה הקבועה בחוק יעבור רק אם יתמכו בו 65 ח"כים בקריאה השלישית.

על שינוי בשיטת הממשל לא הוחלט אך עם זאת תוקם ועדה מתמדת לבחינת רפורמות ממשליות שבה תיוצג כל אחת מסיעות הקואליציה. הוועדה תבחן באופן שוטף הצעות לרפורמות בשיטת הממשל, בשיטת הבחירות, בדיני הבחירות, במערכות היחסים בין דרג הפקידות לבין הדרג הנבחר. הוועדה תגבש הצעות נוספות לתיקוני חקיקה בהסכמת כל הסיעות החברות בקואליציה. בין השינויים שייבחנו על ידי הועדה יהיה מעבר לשיטה של תקציב דו-שנתי.

המפלגה גם התחייבה לתמוך בחקיקה שתאפשר לממשלה להעביר תקציב בתוך 90 ימים מיום כינון הממשלה וכן להעביר תקציב דו-שנתי ל-2009-2010.