מינהלת ליגת העל תעביר לאיגוד הכדורסל 7.8 מיליון שקל ב-4 העונות הבאות

ההסכם החדש מסיים את אחת המחלוקות הגדולות בין הגופים ; במינהלת מעריכים כי בעקבות המצב הכלכלי, ההכנסות יירדו בעונה הבאה ב-5% ; החליטו כי תקציב המינימום יירד ביותר מ-10% ל-3.8 מיליון שקל לקבוצה

מינהלת הליגה בכדורסל תעביר בארבע העונות הקרובות סכום כולל של כ-7.8 מיליון שקלים לאיגוד הכדורסל, כך נקבע ביום שלישי בהסכם בין הצדדים. ההסכם החדש מסיים למעשה את אחת המחלוקות הגדולות בין האיגוד והמינהלת, שנוצרה בעקבות דרישה של האיגוד להגדיל משמעותית את הסכום השנתי שהוא מקבל מהמינהלת.

לפני שש שנים, עם הקמתה של מינהלת הליגה, נקבע כי המינהלת תעביר מדי עונה אחוז מסוים מהכנסותיה לאיגוד הכדורסל. עם הזמן טענו במינהלת כי מאחר שהגידול בהכנסות (מ-3.2 מיליון שקלים לפני שש שנים לקרוב ל-15 מיליון העונה) נובע מפעולות שיווק עצמאיות של המינהלת, אין סיבה שהאיגוד ימשיך ליהנות מההסכם ההיסטורי. בשנתיים האחרונות קובע הסכום על 1.7 מיליון שקלים לעונה.

לאור המצב הכלכלי הקשה אליו נקלע האיגוד בשנה האחרונה החליטו לחזור להסכם ההיסטורי ודרשו מהמינהלת כי התמלוגים יעמדו על 2.8 מיליון שקלים. בסופו של דבר הוחלט כי המינהלת תעביר על העונה הנוכחית סכום של 1.8 מיליון שקלים, ובכל שנה הסכום יעלה ב-100 אלף שקל, עד 2.1 מיליון שקלים בעונת 2011/12.

מי שהפעיל את ההתנגדות הגדולה ביותר לדרישה של האיגוד היו בעלי הקבוצות הגדולות שמשקיעים מכיסם מדי עונה. אלו טענו, באמצעות המינהלת, כי הם אינם מוכנים לממן את איגוד הכדורסל.

במינהלת הליגה, שקיימה אתמול את ישיבת הדירקטוריון ה-100 שלה, גם מתחילים בהערכות לעונה הבאה. במינהלת מעריכים כי לאור המצב הכלכלי, ההכנסות בעונה הבאה צפויות לרדת ב-5% לעומת העונה הנוכחית, וכי גם התמלוגים שמעבירה המינהלת לקבוצות ייאלצו בעונה הבאה לרדת בהתאם. דבר נוסף שהחליטה המינהלת הוא להוריד את תקציב המינימום לקבוצה בליגת העל במעל 10%, מ-4.4 מיליון שקלים לקבוצה העונה ל-3.8 מיליון בעונה הבאה.

כל העדכונים הכלכליים מהכדורסל הישראלי - בניוזלטר והתראות הספורט של גלובס