חברים בוועד המנהל של האגודה למען החייל: התנהלות קהלני תגרום לקריסה

תת אלוף במיל' רחל דולב, שהיתה הצנזורית הראשית, מסרה אתמול לאביגדור קהלני, מכתב התפטרות ; עוד שני חברים, מתנדבים ותיקים באגודה, רו"ח יורם בוקי ואיש העסקים, עמי אבן, התפטרו בימים האחרונים

חברים בוועד המנהל של האגודה למען החייל הגישו את התפטרותם תוך ביקורת קשה על יו"ר האגודה, תת אלוף מיל' אביגדור קהלני, ועל ההתנהלות הכספית של האגודה, העלולה להגיע לקריסה.

תת אלוף במיל' רחל דולב, שהיתה הצנזורית הראשית, מסרה אתמול לאביגדור קהלני, מכתב התפטרות. עוד שני חברים, מתנדבים ותיקים באגודה, רו"ח יורם בוקי ואיש העסקים, עמי אבן, התפטרו בימים האחרונים תוך הטחת ביקורת קשה בקהלני, שמונה לתפקיד בסוף 2007 על ידי שר הבטחון לשעבר עמיר פרץ.

"מאז בחירתו, היו"ר פועל תוך התעלמות מוועד המנהל" כותבת עו"ד רחל דולב. "כאשר המוטו שלו, עליו חזר לא אחת היה 'כמו שניצחתי את הסורים אנצח גם אתכם". עוד כותבת דולב "המצב הכלכלי של האגודה קשה ביותר והאגודה נמצאת בקריסה, ניתן ללמוד מדברי היו"ר עצמו במכתבו האחרון לחברי וועד המנהל".

אבן, המשמש חבר הוועד מזה שנים כותב "אינני שבע רצון מניהול האגודה, צר לי על כך כיוון שהנפגעים מכך הם בראש ובראשונה חיילי צה"ל, התורמים ומתנדבי האגודה. להערכתי, במידה ולא יחול שינוי מהותי בדרך הניהול האגודה ובבעלי התפקידים - פניה לקריסה ערכית וכלכלית".

ליקויים בגיוס תרומות

אחד הנושאים שעלו בביקורת על ההתנהלות הכספית של האגודה, נוגע למנכ"ל, ציון ספיר, שמונה על ידי קהלני. ספיר סיים את שירותו בנספחות צה"ל בסינגפור ועד היום מייצג שם חברות ישראליות.

למרות זאת, הוא מועסק במשרה מלאה באגודה, כאשר הטענה היא שהוא עוסק בעסקים הפרטיים רק בחופשות. רק לפני חודש פרסם מבקר המדינה דוח חמור על התנהלות האגודה למען החייל.

בין היתר חשף המבקר, מיכה לינדנשטראוס קשר בעייתי בין האגודה למפעל הפיס ולמנכ"ל לשעבר יעקב ברדוגו. על פי ממצאי המבקר, המצויים בחקירת משטרה, שילמה האגודה לברדוגו עמלה של 1.2 מיליון שקל עבור "שירותי יעוץ". התשלום ניתן, לכאורה, כדי להשיג תקציבים ממפעל הפיס.

מהאגודה למען החייל נמסר כי "ההנהלה החדשה ביצעה צמצומים שהביאו להתייעלות משמעותית, תוך הקפדה על כללי מינהל תקין. עם כניסתו של ציון ספיר לתפקיד, אישר ועד המנהל את העסקתו בתנאי 80% משרה כדי לאפשר לו לסיים עיסוקים קודמים. לבקשת הוועד עבר המנכ"ל לעבודה במשרה מלאה. הפעילות המועטה הנוספת נעשית בחופשתו ובאישור ועד המנהל". *