בקווב תובעת את מיקרוסופט על הפרת זכויות פטנט: המניה מזנקת ב-111.11%

מדובר בשימוש בטכנולוגיית ה"דחיפה" של החברה - BITS - בה מיקרוספט עושה שימוש לצורך עדכוני חלונות, הדפדפן אקספלורר וחבילת התוכנות אופיס

בקווב , שנוסדה על-ידי האחים אלי וניר ברקת כשהרעיון המרכזי שעמד מאחוריה היה שימוש בטכנולוגיית ה-Push שמשמעה דחיפת המידע ללקוחות הקצה באמצעות רשת האינטרנט, תובעת את מיקרוסופט על הפרת זכויות פטנט. בתגובה, המניה מזנקת ב-111.11%.

מדובר בשימוש בטכנולוגיות ה"דחיפה" של החברה בהן מיקרוספט עושה שימוש באמצעות "שירות העברה חכם" (BITS) של בקווב, עדכוני חלונות ("Windows Update") ו-4 מוצרים נוספים המכסים שיטות שונות להעברת מידע בין רשת מרוחקת ומחשב מקומי, ומערכת הפצה מבוססת לקוח של זכרון מטמון. החברה הגישה את התביעה בבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו, תוך שהיא תובעת פיצויים, צו מניעה וסעד הצהרתי המורה כי מוצריה של מיקרוסופט מפירים את זכויות הפטנט שלה.

לדברי החברה, שנסחרת ברשימת ה-Pink Sheet (רשימת מניות דלת סחירות הנסחרת באופן אלקטרוני מעבר לדפק בניו-יורק), מיקרוסופט עושה שימוש בטכנולוגיות שלה על מנת לעדכן את מערכת ההפעלה "חלונות", את הדפדפן "אינטרנט אקספולרר" ואת חבילת התוכנות המשרדיות שלה, אופיס. כן טוענת היא בתביעה כי חברות נוספות עושות שימוש בטכנולוגיית ה-BITS כדי לפתח יישומים על מערכת ההפעלה מבית מיקרוסופט.

בקווב היתה חלוצה בשוק טכנולוגיות ה"דחיפה" כבר החל מ-1995 ואולם כעת היא נסחרת לפי שווי-שוק זעום של 889 אלף דולר בלבד, כך שגם הזינוק במחיר המניה בסך הכל מעורר את האחרונה לחיים - לשער של 2 סנט וחמישית (!) בלבד. עם זאת, במסורת הזינוקים של מניות קטנות המאפיינות לאחרונה דווקא את הבורסה בתל-אביב, נציין כי מספר המניות שהחליפו היום ידיים היה גבוה פי 5.6 מהממוצע.

בקוובבקווב