משרד התקשורת ומועצת הכבלים פירסמו שימוע להסדרת שירותי הטלוויזיה באינטרנט

האם תמו ימי החסד נטולי הרגולציה של האינטרנט? בעקבות כניסתה של פרטנר לתחום הטלוויזיה באינטרנט, מתכנן משרד התקשורת הסדרה של כללים בתחום

משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין מפרסמים היום (ב') שימוע חדש לנושא הסדרת שירותי הטלוויזיה באמצעות האינטרנט, בעקבות כניסתה של חברת פרטנר לשוק והלחץ שמפעילות HOT ו-yes על הרגולטור, בשל אי הטלת פיקוח על שידורים כפי שהיא מספקת וכפי שמעוניינות חברות נוספות לספק.

יצויין כי נושא הטלוויזיה באינטרנט לא טופל על-ידי ועדת מרדכי שפרסמה את המלצותיה בשבוע שעבר, שעסקו בנושא המעבר משיטת הזיכיונות לרישיונות. השימוע שמתפרסם עכשיו הוא חלק משינויים נוספים בהסדרה שנאלץ משרד התקשורת לבצע בעקבות זמינותן של טכנולוגיות הפצה חדשות, כגון האינטרנט והטלוויזיה הדיגיטלית הקרקעית (DTT) שתושק בסוף השנה.

במסגרת השימוע מעוניין משרד התקשורת לבחון מספר שאלות מרכזיות, וביניהן איפיון סוג השירותים המועמד להסדרה: סוגי התכנים המוצעים על-ידי ספקי השירותים החדשים (תכנים המוצעים במסגרת שידורי הטלוויזיה, תכנים קצרים שהופקו לשם הצגתם באינטרנט והותאמו לצפייה טלוויזיונית וכיו"ב), דרך הפצתם של תכנים אלה ומכשיר הקצה באמצעותם הם מתקבלים (מחשב אישי, מכשיר נייד, מסך טלוויזיה). השיטה בה מוצעים השירותים (שירותי תוכן לפי דרישה בנפרד או לצד שידור ערוצים), התחליפיות של השירותים בהשוואה לשידורי הטלוויזיה המסורתיים, זהותם של ספקי השירותים והאם יש להטיל מגבלות מבניות עליהם, מידת מעורבותם של ספקי השירותים החדשים ושליטתם על השירות והתכנים המוצעים וציפיותיהם של הצופים להסדרה בתכנים המוצעים.

השאלה השנייה שתיבחן בשימוע היא אופי החיובים והמגבלות שיוטלו על ספקי השירותים החדשים, בהנחה שיוחלט להכפיפם להסדרה החלה כיום בשידורי הטלוויזיה. השאלה השלישית בשימוע תעסוק במתן הגנה לספקים החדשים עד שיגיעו לנתח שוק או היקף הכנסות מסוים, כל זאת בהנחה כי ייקבע כי השירותים המוצעים על-ידם צריכים להיות מוסדרים.