טיים וורנר תרכוש 31% בחברת המדיה האירופית CME של רון לאודר

העסקה עם CME תחשוף את טיים וורנר לקהל אירופי גדול ; היקף העסקה: 241.5 מיליון דולר

טיים וורנר, חברת המדיה הגדולה בעולם, מתכננת לשלם 241.5 מיליון דולר תמורת אחזקה בת 31% בסנטרל יורופיאן מדיה אנטרפרייסס (CME), תחנת הטלוויזיה של רון לאודר, יורש אימפריית הקוסמטיקה. העסקה תאפשר לטיים להרחיב את פעילותה בתחום הטלוויזיה לאירופה.

מניית CME רשמה את העלייה החדה ביותר מאז ספטמבר 2001 בנאסד"ק.

בהודעה שפרסמו אתמול (ב') שתי החברות נאמר שטיים וורנר תקבל 14.5 מיליון מניות סדרה א', ו-4.5 מיליון מניות סדרה ב' של CME. לאודר, יו"ר לא-ביצועי ב-CME, יממש בארבע השנים הקרובות את זכות ההצבעה שמקנה לו אחזקת טיים וורנר ב-CME.

החלום של לאודר

טיים וורנר מרחיבה את פעילותה במרכז ובמערב אירופה, לאחר שהחודש זרמו לקופתה 9.25 מיליארד דולר במזומן מפיצול מערכות הכבלים שלה. טיים וורנר ו-CME מתכוונות להשיק ערוצי טלוויזיה לקהל מטרה ממוקד בכל שבע המדינות שבהן פועלת CME.

בהודעה שפרסם לאודר נאמר כי "הברית עם טיים וורנר תאיץ את התפתחותה העתידית של CME, ותאפשר לה להגיע לרמות שעליהן יכולתי רק לחלום לפני 15 שנה". לאודר, שהקים את החברה ב-1993, שימש בעבר כיו"ר יצרנית הקוסמטיקה אסתי לאודר אינטרנשיונל.

"CME פועלת במזרח אירופה, והמניה נפגעה לאחרונה מהחששות לגבי חוסנו הכלכלי של האזור", אמר מילן וניצ'ק, מנהל סיקור מניות באטלנטיק פייננשל מרקטס, חברת שירותי ברוקרים שפועלת מפראג. "רכישת החברה על-ידי טיים וורנר גורמת לאנשים לראות את המניה בעיניים חדשות. עכשיו יש אנשים שרואים שלחברה יש פוטנציאל". מניית טיים וורנר, הפועלת מניו יורק, קפצה ב-76 סנט, עלייה של 9.7%, ל-8.62 דולר בבורסת ניו יורק.

לא נוגעים בדיבידנד

בהודעה מטעם טיים וורנר נאמר כי החברה תשתמש בתקבולי המזומנים מפיצול טיים וורנר כייבל לצמצום חובותיה. החברה גם הדגישה כי אין שינוי בסכום הדיבידנד הרבעוני שלה. כמו כן, הכריזה טיים וורנר על השקעות חדשות ביחידת הסרטים וביחידת הטלוויזיה שלה.

"האזור נפגע מהמשבר הפיננסי העולמי, אך לדעתנו ל-CME יש את המיצוב האידיאלי לטווח הארוך, כשמרכז ומזרח אירופה ישובו לצמוח בקצב נמרץ, ומגזר המדיה במדינות הרלבנטיות ממשיך להתפתח", אמר ג'פרי ביוקס, מנכ"ל טיים וורנר, בהודעה שפרסמה החברה.