המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות: הקאק ירד ב-0.05%; מניית אטריום עלתה ב-5%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] H&M דיווחה על ירידה של 12% ברווחי הרבעון הראשון של השנה ל-321 מיליון דולר ; המכירות הקמעונאיות בבריטניה ירדו בחודש פברואר ב-1.9% לקצב עלייה שנתי של 0.4%

המדדים המובילים באירופה ננעלו היום במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים על רקע פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות בבריטניה שירדו בשיעור חד מהצפוי בחודש פברואר לקצב העלייה השנתי האיטי ביותר מאז ספטמבר 1995 והפתיחה החיובית בוול סטריט.

הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) שב וחזר על תחזיתו כי האיפלציה תהיה נמוכה מיעד 2% שקבע הבנק. הירידה בביקושים מצד הצרכנים תאלץ את הקמעונאים להוזיל מחירים בכדי לעודד את הצריכה. נתוני הצריכה העגומים מחזקים את תחזיתו הקודרת של הבנק של אנגליה ומאששת את הצעדים הכמותיים האחרונים בהם נקט. ההידרדרות הנמשכת של הכלכלה הבריטית נותנת את אותותיה בשוק העבודה בבריטניה אשר חש על בשרו את מחנק האשראי והירידה בביקושים העולמיים.

קרן המטבע הבינלאומית צופה כי בריטניה תחווה את המשבר החמור ביותר מבין מדינות ה-7G. פרסום נתוני התמ"ג הסופיים מאוחר יותר במהלך השבוע צפוי להראות כי הכלכלה הבריטית התכווצה ב-1.5% מאז דצמבר 2008, ההתכווצות הגדולה ביותר מזה שלושה עשורים.

נראה כי האבטלה הגוברת תמשיך להכביד על ההכנסה הפנויה ותמשיך לצמצם את ההוצאה הפרטית. הצריכה הפרטית מהווה נדבך מרכזי בגידול הכלכלי הכולל. הצמצום בצריכה הפרטית מעיב על יכולתה של בריטניה להיחלץ מההאטה הכלכלית הנוכחית.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי "עליית מדד המחירים לצרכן בפברואר איננה מאותת ככל הנראה על התאוששות כלכלית. למעשה, נרשמה העלייה בגלל הפיחות האחרון בערכה של השטרלינג אשר גרם לעלייה במחירי הסחורות המיובאות".

ברקע, המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות חדות לאחר שהבנקים האמריקנים סיטיגרופ, בנק אוף אמריקה וג'י פי מורגן הודיעו על רווחיות בחודשיים הראשונים של השנה.

מדד MSCI העולמי, העוקב אחרי מניות מובילות ב-23 מדינות מפותחות, עלה ב-11% במארס - שיעור העלייה החד ביותר מאז יולי 1989.

מדד פוטסי 100 של לונדון עלה היום ב-0.6% ; מדד דאקס 30 של פרנקפורט עלה היום ב-0.8% ; מדד קאק 40 של פריז סיים כמעט ללא שינוי בירידה של 0.05%.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.36% ל-1.3537 דולר והליש"ט עולה ב-0.79% ל-1.4438 דולר.

בזירת המאקרו

המכירות הקמעונאיות בבריטניה ירדו בחודש פברואר ב-1.9%, לקצב עלייה שנתי של 0.4% לעומת החודש המקביל אשתקד. כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה בבריטניה. מדובר בקצב העלייה השנתי האיטי ביותר מאז ספטמבר 1995. אנליסטים חזו ירידה חודשית של 0.4% ועלייה שנתית של 2.5%.

מניות בכותרות

יצרנית הביגוד השוודית, H&M דיווחה היום על ירידה של 12% ברווחי הרבעון הראשון של השנה ל-2.6 מיליארד כתר שוודי (321 מיליון דולר) וזאת בעיקר כתוצאה מהתחזקותו של הדולר ביחס למטבע השוודי.

מניית מיוניק רה מרכזת עניין לאחר שגולדמן זאקס המליץ לרכוש את מניית מבטחת המשנה הגרמנית.

קבוצת MAN דיווחה על ירידה של 43% ברווח לפני מס בשנת 2008 ל-1.2 מיליארד דולר. בכוונת החברה להודיעה כי היא הותירה את חלוקת הדבידנדים על 24.8 סנט למניה.

UBS עדכן מעלה את תחזית הרווחים של ענקית הכרייה האוסטרלית - בריטית, BHP ביליטון . מניית המתחרה ריו טינטו מרכזת עניין גם כן.

ישראליות באירופה

מייסד אמבלייז , אלי רייפמן, מבקש היום (ה') מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לבטל את צו כינוס הנכסים שהוצא לו אתמול (ד'), משום שלטענתו הוא אינו פושט-רגל, שכן ברשותו נכסים בסך של למעלה מ-190 מיליון דולר, אותם הוא מנסה לממש כדי לפרוע את חובותיו. לחלופין הוא מבקש לעכב את הצו כדי לאפשר לו להגיע להסדר עם נושיו או לערער לבית המשפט העליון.

חברת גלובל מינרלז רכשה היום 685,533 מניות של בייטמן הנדסה , שבשליטת המיליארד בני שטיינמץ', תמורת 4 פני למניה.

QLI דיווחה אתמול על ירידה של 32% ברווח לפני מס בשנת 2008 ל-36.4 מיליון ליש"ט. ההכנסות הגולמיות של החברה ירדו ב-4.5% ל-196.4 מיליון ליש"ט.

היום מניית קבוצת עטיה חוזרת להיסחר בבורסה של ת"א.