נמשכים המאמצים: עופר דקל יצא לחו"ל בניסיון להאיץ המגעים לשחרור גלעד שליט

(עדכון) שליחו המיוחד של רה"מ יצא אמש ליעד לא ידוע, להאיץ המגעים ; מקורות ערביים מדווחים כי ישנה התקדמות משמעותית במגעים, אולם בישראל מכחישים הדיווחים ; אמש - אתר האינטרנט של הג'יהאד האיסלאמי: "גלעד שליט עשוי להשתחרר"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

שליחו של ראש הממשלה, עופר דקל, יצא אמש לחו"ל, בניסיון להאיץ את המגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. היעד אליו יצא דקל אינו ידוע.

במקביל, מתפרסמים דיווחים מפי מקורות מצריים כי העסקה על סף סיכום, וצפויה להיחתם עוד לפני השבעת ממשלת נתניהו ביום שלישי. בישראל מכחישים, לפי שעה, שיש התקדמות במגעים, ואומרים שחמאס לא העביר עדיין רשימת אסירים חדשה כפי שהתחייב.

אתר האינטרנט של הג'יהאד האיסלאמי: "גלעד שליט עשוי להשתחרר"

עסקת שליט על סף סיכום, וצפויה להיחתם בקרוב - כך דיווח אתמול אתר האינטרנט הרשמי של ארגון הג'יהאד האסלאמי. על פי הדיווח, שליחו של שר המודיעין המצרי הגיע אמש במפתיע לדמשק, שם נועד עם בכירי חמאס ובראשם ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל.

"מצרים מגבירה מאמציה להגיע להסכם בין הפלגים הפלסטינים לישראל - עוד לפני שממשלת נתניהו תושבע", צוטט מקור ביטחוני בכיר המקורב לשיחות. הוא הוסיף כי "שחרורו של שליט, עשוי להיעשות כבר בשעות הקרובות, לאחר שיחות מרתוניות שחודשו ביום שני האחרון".

אותו המקור, שאת זהותו סרב האתר לפרסם, ציין כי "מאמצי המצרים לא הפסיקו, גם לאחר הודעת ראש ממשלת ישראל". הוא אף הוסיף כי בימים האחרונים מצרים הגבירה את מאמציה, והחשיב את פתרון הסוגיה כ"עניין מכריע על סוגיות אחרות בעלות משמעות - ובהן הרגיעה והסגר שמטילה ישראל על עזה". במצרים אף רואים בחתימה על ההסכם כ"נקודת פתיחה טובה" ליחסים עם ממשלת נתניהו.

בעניין אופן הוצאתה לפועל של העסקה, אמר המקור כי היא ככל הנראה תיושם בשלושה שלבים: בראשון תשחרר ישראל 150 אסירים בתמורה לשחרורו של שליט לעזה והעברתו לקהיר. לאחר מכן ישוחררו 150 אסירים נוספים. כשיגיע שליט לישראל ישוחררו 150 אסירים נוספים, על פי הדיווח, ולאחר חודשיים ישוחררו אסירות, אסירים מבוגרים וחברי הפרלמנט של החמאס.

בלשכת ראש הממשלה דחו את הדיווח וייחסו אותו ללחץ שמפעילים אסירי חמאס על ההנהגה להגיע להסכם. עוד נמסר כי לא הועברה לחמאס שום רשימת אסירים חדשה ולא סוכם על שום עסקה.