זכיינית ערוץ 2 רשת סירבה להצעה לעבור ל-3 ימי שידור בשבוע

ההצעה הועלתה ע"י גורמים במועצת הרשות השנייה, מתוך כוונה שרוטציה כזו בימי השידור בין קשת לרשת תקדם מיזוג אפשרי בין הזכייניות

מחפשים פתרונות למשבר בשוק הטלוויזיה: ל"גלובס" נודע כי לזכיינית ערוץ 2 רשת הוצע לעבור לשידור של 3 ימים בשבוע במקום 4 ימים. ההצעה הועלתה על-ידי גורמים במועצת הרשות השנייה, אולם ברשת סירבו להצעה. מדובר היה ברעיון לחילופי ימים בין קשת לבין רשת.

על-פי ההצעה, במועצת הרשות חשבו לקיים רוטציה בין רשת לבין קשת בימי השידור - כך שרשת תשדר במשך 3 ימים, ואילו קשת תשדר במשך 4 ימים. המחשבה עלתה מתוך כוונה שאולי רוטציה כזו תצליח לקדם בעתיד גם את המיזוג בין קשת לבין רשת.

אולם, כאמור, ברשת סירבו להצעה שכלל לא הועברה לקשת, זאת כאמור בעקבות סירובה המיידי של רשת. במועצת הרשות חשבו כי חילופי ימים בין קשת לבין רשת תסייע לפתור חלק מהבעיות הקיימות בשוק הטלוויזיה בכלל, בין השאר לאור המשבר הכלכלי העולמי.

מאז תחילת שנת 2008 משדרת רשת בימי רביעי-שבת, ואילו קשת בימי ראשון-שלישי. מאז מעברה של רשת לשידור של 4 ימים, היא נתקלה בלא מעט בעיות שגרמו גם לירידה ברייטינג שלה. בשנת 2008 הסתכם הרייטינג הממוצע של רשת בשעות הפריים 20:00-23:00 ב-17.2% בקרב משקי-בית יהודיים - ירידה של למעלה מ-10% בהשוואה לרייטינג שרשמה רשת בשנת 2007 אז שידרה בימים ראשון-שלישי.

הפסדי הזכייניות

זכייניות ערוצי הטלוויזיה המסחרית - הן בערוץ 2 והן בערוץ 10 - סופגות מזה תקופה הפסדים כבדים. רק באחרונה בעלי המניות ברשת נאלצו להזרים לקופת החברה סכום של 10 מיליון שקל במטרה לסייע לחברה.

כפי שפורסם ב"גלובס", ההפסד המצטבר של זכייניות הערוצים המסחריים 2 ו-10 בשנת 2008 עמד על כ-120-150 מיליון שקל. הפסדיה של רשת ב-2008 מוערכים בכ-30 מיליון שקל ואולי אף למעלה מכך, והפסדיה של קשת - הזכיינית המצליחה מבין השלוש - מוערכים בכ-15 מיליון שקל.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, סירבה להגיב על הידיעה.

מרשת נמסר בתגובה: "לא ידוע לחברה או לבעלי מניותיה על הצעה זו".