עוה"ד של גאידמק דורשים מזילברשלג להשיב 1.6 מיליון שקל ל"ביקור חולים"

מדובר בכספים שהעביר גאידמק לביה"ח לפני למעלה משנה לצורך פעילות לגיוס תרומות באירופה ובארה"ב

עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין, שייצגו את ארקדי גאידמק בעת שרכש את בית-החולים "ביקור חולים" בירושלים, דורשים מיו"ר הוועד המנהל של בית-החולים, הרב דודי זילברשלג, להשיב 1.6 מיליון שקל שהועברו לכאורה מקופת בית-החולים אל עמותות שבראשן הוא עומד.

מדובר בכספים שהעביר גאידמק לבית-החולים לפני למעלה משנה לצורך פעילות מיוחדת לגיוס תרומות באירופה ובארה"ב. על-פי דין ודברים שהתנהל בישיבות הוועד המנהל של בית-החולים, עולה כי עורכי הדין של גאידמק הסכימו להעברת הכספים לעמותות כל זמן שאלה ייועדו לגיוס תרומות עבור בית-החולים. נקבע אז כי אם בתוך 12 חודשים לא יניבו הכספים פרי, הם יוחזרו לקופת בית-החולים. כעת דורשים פרקליטיו של גאידמק כי הכספים יועברו לטובת קופת הפיצויים של העובדים.

במקביל, נודע כי גם רשם העמותות בודק את סוגיית העברת הכספים, אולם במשרד המשפטים סירבו לומר באיזה שלב נמצאת הבדיקה. "הוצאות אלה אושרו בדירקטוריון עמותת בית החולים ועל-ידי היועץ המשפטי שלה, נבדקו על-ידי מבקר העמותה ובתיאום עם בעליו של בית-החולים", מסרו היום (ב') בביקור חולים. "מר זילברשלג כבר אמר בעבר כי הוא מברך על בדיקת רשם העמותות, בדיקה שתוצאותיה תשים קץ לכל השמועות המרושעות בנושא", כך לשון התגובה.

בביקור חולים מציינים כי הצורך בגיוס תרומות התעורר לאחר שהיקף התרומות ירד באופן דרסטי לאחר שגאידמק רכש את המקום. "גאידמק נתפס בעיני הציבור כ'גביר' שלא נזקק לתרומות", מסבירים בהנהלה.

מי שבעיקר זועמים היום לנוכח הטענות בדבר שימוש לרעה לכאורה בכספי בית-החולים הם 650 העובדים שלו. אלה התבשרו לאחרונה על תוכנית הבראה שמבקשת לבצע הנהלת בית-החולים, ורק אתמול (א') איימה ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בעניינם. "כששומעים את העניין של בדיקת הרשם, התחושה היא שמישהו פה עושה סיבוב על הקופה ואחר-כך מבקש לבצע קיצוצים", אמר גורם בוועד העובדים.

*במהדורה המודפסת נפלה טעות, הסכום שדורשים להשיב עורכי דינו של גאידמק הוא 1.6 מיליון שקל ולא כפי שנכתב