כפי שפורסם ב"גלובס": רק שפיר וסולל בונה ניגשו למכרז אחזקת הכבישים של מע"צ בכ-1.2 מיליארד שקל - יתחזקו 273 ק"מ כביש ל-20 שנה בשיטת PFI

זאת לאחר שדניה סיבוס החליטה לפרוש מהמכרז ; בנוסף, גם קבוצת אלקטרה-א.אהרנסון, החליטה שלא להגיש הצעה במכרז ; קודם לכן פרשו מהמכרז החברות הזרות בהן קולוסאה הספרדית

המשבר במשק עושה את שלו: מתוך 7 קבוצות מהארץ ומחו"ל שעברו את שלב המיון המוקדם לפרויקט, רק 2 חברות, שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון וחברת שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא, ניגשו היום למכרז אחזקת הכבישים של מע"צ בצפון הארץ. כך התברר היום לאחר הגשת ההצעות הכספיות. היקפו הכספי של המכרז נאמד בכ-1.2 מיליארד שקל.

"גלובס" העריך כבר לפני כשבועיים כי התחרות העיקרית במכרז תהיה בין סולל ובונה מקבוצת שיכון ובינוי לשפיר, זאת לאחר שדניה סיבוס החליטה לפרוש מהמכרז. בנוסף, גם קבוצת אלקטרה-א.אהרנסון, החליטה שלא להגיש הצעה במכרז. קודם לכן פרשו מהמכרז החברות הזרות בהן קולוסאה הספרדית.

פרויקט PFI אחזקה הוא ראשון מסוגו בארץ, בו משתתף המגזר הפרטי ובמסגרתו החברה הלאומית לדרכים תעביר כ-273 ק"מ של כבישים בינעירוניים לאחזקת זכיינים פרטיים למשך 20 שנים, כאשר תהליך יתבצע בשיטת PFI .

בתום תקופת שיקום ושדרוג של הכבישים שתיארך 3 שנים, תחל תקופת האחזקה הכללית במהלכה ועד תום תקופת ההתקשרות יהיה הזכיין אחראי להפעלה ולאחזקה השוטפת של הדרך.

בחינת ההצעות ובחירת הזוכה תיערך כשלושה חודשים, כאשר בבחירת הזוכה ישקללו גם את מרכיבי האיכות לצד מרכיב המחיר.

בחברה הלאומית לדרכים הביעו שביעות רצון מהמכרז, זאת למרות קבלת 2 ההצעות. מהחברה נמסר כי כי בתנאי השוק הנוכחיים ובשים לב לסדרי הגודל הכספיים ולמורכבות ההנדסית והפיננסית המאפיינת את הפרויקט, ההשתתפות של 2 חברות הנחשבות מובילות בתחומן, כמו גם הנכונות של הגורמים הממנים לממן את המיזם, מהווים הצלחה של ממש.

"הנהלת החברה מאמינה ביכולתם של הקבלנים הישראלים לבצע עבודות אחזקה ברמה הגבוהה ביותר. על החברה הלאומית לדרכים מוטלת אחריות לבצע הבטחת איכות ואני משוכנע כי הדיאלוג בין המגזר הציבורי לפרטי יעלה מדרגה. מדובר על נוסחא ראשונה מסוגה בשוק התשתית בישראל שתאפשר שמירה על רמת אחזקה נאותה לשנים שיבואו. מהתוצאות ייהנו הנהגים", אמר מנכ"ל החברה, אלכס ויז'ניצר.