הצלחה חלקית בניסוי רב-מרכזי לאימפולס של שלמה בן-חיים

בחברה, המפתחת מוצר לטיפול באי-ספיקת לב באמצעות אותות חשמליים בדפוסים קבועים, הושקעו עד היום כ-80 מיליון דולר על-ידי קרן ההשקעות של ג'ונסון אנד ג'ונסון והמייסדים

Impulse Dynamics, החברה המובילה בפורטפוליו של חברת ההשקעות MedInvest של פרופ' שלמה בן-חיים, פרסמה תוצאות ביניים בניסוי רב-מרכזי במוצר שלה לטיפול באי-ספיקת לב באמצעות אותות חשמליים בדפוסים קבועים.

הניסוי הראה כי המוצר בטוח לשימוש, ומול קבוצת ביקורת, למטופלים בו היה שיפור באיכות החיים הכללית וביכולתם לבצע פעילות גופנית. עם זאת, החברה לא הצליחה להשיג את מטרתה העיקרית - להראות שינוי לטובה בקצב הלב שבו השרירים עוברים לפעול במצב אנארובי (ללא חמצן). בתת-קבוצה, שהוגדרה כ"פחות חולה", הושגה גם מטרה זו.

אימפולס דיינמיקס, פעילה מ-1996, ובהקמתה היו מעורבים היזמים הסדרתיים המצליחים בן-חיים ולואיס פל, הקרדיולוג הבכיר פרופ' רפי ביאר וניסים דרוויש, היום שותף בקרן פיטנגו.

בחברה הושקעו עד היום כ-80 מיליון דולר על-ידי קרן ההשקעות של ג'ונסון אנד ג'ונסון והמייסדים. ב-2000 נמכרה אופציה לרכישת החברה ב-127 מיליון דולר לחברת Guident, אך בסופו של דבר האופציה לא מומשה. המייסדים נותרו עם הכסף והחברה, שאת מוצריה המשיכו לפתח. לאחרונה הכניס בן-חיים את אימפולס לפורטפוליו של MedInvest שהקים, והצהיר כי יקצה לאימפולס 40% מתוך 129 מיליון הדולר שגייס לקרן.