מדד טנקן, הבודק את אמון העסקים ביפן, נפל לשפל של יותר משלושים שנה ברבעון הראשון של 2009

המדד ירד לרמה של 58- נקודות ברבעון הראשון של 2009, לעומת 24- נקודות ברבעון האחרון של 2008 ; תחזית השוק היתה לתוצאה של 55- נקודות ; לסקירה יומית של המסחר באסיה

אמון העסקים ביפן ירד ברבעון הראשון של השנה לרמה הנמוכה ביותר ממאז הושק המדד בשנת 1975. נתוני סקר טנקן לרבעון הרביעי, המצביעים על הפעילות במפעלים, יצרו הפתעה משמעותית. מדד האמון של היצרנים ירד לשפל בשל המיתון המקומי החמור והירידה בביקושי היצוא. לסקירה יומית של המסחר באסיה.

סקר טנקן, הנערך על ידי הבנק המרכזי של יפן (BOJ) והעוקב אחרי אמון העסקים, ירד לרמה של 58- נקודות ברבעון הראשון של 2009, לעומת 24- נקודות ברבעון האחרון של 2008.

סקר בקרב אנליסטים, שנעשה על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, חזה תוצאה של 55- נקודות במארס.

מדד אמון העסקים שאינם קשורים לענף הייצור ירד ל 31- נקודות ברבעון, רמה נמוכה בהרבה מתוצאה של 9- נקודות שהוצגה ברבעון שהסתיים בדצמבר.

חברות גדולות מכל רחבי התעשייה היפנית אמרו שיקצצו בהוצאות ב-6.6%- בשנה הפיסקלית הנוכחית, דבר המצביע על כך שההאטה תמשיך להעלות את האבטלה ולהכביד על ההוצאות. אתמול שר האוצר היפני קאורו יוסנו אמר שהממשלה תשלים חבילת תמריצים חדשה באמצע אפריל אשר מטרתה תהיה למנוע מהכלכלה להתפרק לגורמים. יוסנו אמר בשבוע שעבר שהוצאה של 20 טריליון ין לשם כך "אינה בלתי אפשרית".