יהודה לוי, מנכ"ל HSBC ישראל: "המשבר הגלובלי עדיין לא הסתיים ועל המוסדיים להיערך להאצת האינפלציה בתוך כשנה"

[למדור שוקי עולם] "המשבר הגלובלי יצר מצבים של איבוד שליטה על חלק מהמערכות הפיננסיות בעולם" ; טור - אוריאל הרמן: "מפלצת ממתינה מעבר לפינה"

יהודה לוי, מנכ"ל HSBC ישראל, לא שותף לתחזיות האופטימיות על תחילת תום המשבר. לדבריו הכלכלה הגלובלית עדין רחוקה מסיום המשבר שעדין לא הגיע לשיאו ולנקודת המפנה שלאחריה תשתנה המגמה ותחל התאוששות וצמיחה.

על פי הערכתו תוך כשנה הכלכלה הגלובלית צפויה לחוות תהליך אינפלציוני, וזאת כתוצאה מהרחבות מוניטריות חסרות תקדים בגודלן, על-ידי ממשלות ובנקים מרכזיים בעולם. הדברים נאמרו במסגרת יום עיון שקיים היום HSBC לגופים מוסדיים ישראלים בבורסה לניירות ערך בת"א.

לוי מוסיף ומציין כי המשבר הגלובלי יצר מצבים של איבוד שליטה על חלק מהמערכות הפיננסיות בעולם. העולם הפיננסי החדש שלאחר המשבר יחייב שינויים רגולטורים מרחיקי לכת שתכליתם הגברת הפיקוח על מוצרים נגזרים וגופים פיננסיים כמו בנקים להשקעות, קרנות גידור ובנקים מסחריים שיידרשו עתה לשקיפות ופיקוח רבים יותר.

HSBC היה אחד מהבנקים הגלובליים הבודדים שניהלו לאורך שנים מדיניות שמרנית בכל הקשור לניהול סיכונים ומבנה ההון. התנהלות זו, בשילוב עם נקיטת צעדים אקטיביים עם פרוץ משבר הסאב-פריים (היה הראשון להודיע על המשבר כבר ברבעון האחרון של שנת 2006) יצרה מצב בו גם במהלך 2007 וגם במהלך 2008 מאזני הבנק הראו רווחים, ובנוסף, בעת שחלק ממתחריו נאלצו לצמצם אחזקות ופעילויות, HSBC התרחב והגדיל את פלח השוק שלו בשווקים רבים.