[הרשמה לניוזלטר סביבה]
מכון התקנים הישראלי הודיע היום (ד') כי תקן ת"י 5731, דלק לרכב מנועי - ביודיזל, הוכרז כתקן רשמי ע"י שר התעשייה המסחר והתעסוקה. תקן זה הוא למעשה אימוץ של תקן הקהילה האירופית EN 14214.
הכרזת התקן כרשמי משמעותה היא כי חובה על פי חוק לייבא, לייצר ולשווק רק מוצרים העומדים בדרישות התקן. תקן הופך לרשמי כאשר הדבר נחוץ לשם שמירה על הציבור מבחינה בטיחותית, בריאותית או הגנה על הסביבה.
ביודיזל, המוכר כבעל תכונות "ירוקות", נחשב לנקי יותר מהדלק שמקורו בנפט מאחר שהוא אינו מכיל גופרית וארומטיים המזהמים את האוויר. פליטות הפחמן והחלקיקים כתוצאה משימוש בביודיזל נמוכות יחסית מהפליטות בשימוש בסולר.
דורון טמיר, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי: "השימוש באנרגיה חלופית חשוב משתי סיבות עיקריות: צמצום התלות בנפט והצורך להגן על הסביבה מפליטות גזי החממה. נושא הדלקים החלופיים, לרבות הביודיזל לתחבורה, צובר תאוצה רבה, בתקופה האחרונה, בארץ ובעולם".
הביודיזל מיוצר משמנים למיניהם ומשמש כדלק חלופי לסולר לתחבורה. הביודיזל משמש לבלילה בתוך הסולר הקונבנציונלי כדי ליצור דלק לרכבי הדיזל הרגילים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.