חבר המועצה הכלכלית הלאומית של אובמה גרף לכיסו מיליוני דולר מקרנות גידור ומייעוץ למוסדות פיננסיים כושלים

לורנס סאמרס, שר האוצר לשעבר תחת הנשיא ביל קלינטון, קיבל משכורות ותשלומים אחרים בהיקף 5 מיליון דולר ב-16 החודשים האחרונים ; בין השאר, ייעץ למוסדות פיננסיים כמו גולדמן זאקס, מריל לינץ, ליהמן ברדרס וסיטיגרופ

לורנס סאמרס, שר אוצר אמריקני לשעבר תחת נשיאותו של ביל קלינטון, וחבר במועצה הכלכלית הלאומית של נשיא ארה"ב הנוכחי, ברק אובמה, גרף לכיסו מיליוני דולר, בתפקידו הקודם בקרן גידור שפעלה, בין השאר, עם בנקים כמו סיטיגרופ , שלימים קיבלה סיוע של מיליארדי דולר מהממשל האמריקני של אובמה, בהמלצתה של אותה מועצה כלכלית לאומית.

סאמרס שימש כדירקטור בקרן הגידור D.E. Shaw & Co בניו-יורק, וקיבל משכורות ותשלומים אחרים, בהיקף 5 מיליון דולר ב-16 החודשים האחרונים. כך עלה מדו"ח שכר של נציגי הציבור, שפורסם ע"י הבית הלבן אמש (ו').

סאמרס אף גרף 2.7 מיליון דולר נוספים מייעוץ פיננסי שהעביר במוסדות פיננסיים כמוגולדמן זאקס , ליהמן ברדרס וסיטיגרופ כאמור. ליהמן ברדרס שפשטה רגל, שילמה לסאמרס 67 אלף דולר עבור המלצותיו. כן עלה מהדו"ח, כי סאמרס תרם לצדקה סך של 45 אלף דולר, שקיבל עבור ייעוץ בבנק מריל לינץ' , לאחר שנודע שהבנק מתמזג עם בנק אוף אמריקה .

"בזמנים רגילים, מומחים בכירים לכלכלה שמשתכרים סכומים כאלה, לא גורמים להרמת גבות, אבל אנחנו לא נמצאים בזמנים רגילים". אמר רוגן קרש, פרופסור לזכויות הציבור באוניברסיטת ניו-יורק. "עכשיו, כשהאמריקנים כועסים על בכירי הבנקים והמוסדות הפיננסיים שבניהול כושל תרמו רבות למשבר הפיננסי הנוכחי, סאמרס יצטרך להסביר את מעשיו". הוסיף.