ברקליס קפיטל על מצרים: "הירידה בייצוא נפט ובתיירות מסמלים את היחלשות המערכת הכלכלית הפנים - מצרית כולה"

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] הגידול בתמ"ג של מצרים האט לקצב צמיחה שנתי של 4.2% ברבעון האחרון של 2008, מ-5.8% ברבעון השלישי ; הבנקים המצרים חסינים למשבר העולמי

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים]

"הירידה בייצוא נפט, בתיירות וברווחי תפוקות תעלת סואץ מסמלים את היחלשות המערכת הכלכלית הפנים - מצרית כולה". כך נכתב בסקירה מיוחדת של ברקליס קפיטל על הכלכלה המצרית, בעקבות ביקור שערכו כלכלניה באמצע מארס במדינה.

הגידול בתמ"ג של שכנתנו מדרום האט לקצב צמיחה שנתי של 4.2% ברבעון האחרון של 2008, מ-5.8% ברבעון השלישי. הכלכלה המצרית צפויה להמשיך ולהאט ברבעונים השני והשלישי, כשהיא שומרת על קצב צמיחה שנתי הנמוך במאט מ-4% ב-2008 ו-2009, לעומת גידול של 7.2% ב-2007.

מצרים

לנוכח ההאטה בשיעור האינפלציה, מקבלי ההחלטות במצרים צפויים להפחית את שיעור הריבית ב-1% עד 1.5%, כאשר הריבית הנוכחית עומדת על 10.5%. הגרעון בתקציב ההמשלה צפוי לעלות ל-9% מ-7.5%.

בברקליס קפיטל מציינים לטובה את ענף הבנקאות שהוכיח עמידות למשבר הפיננסי העולמי. הבנקים המצרים ממונפים בחסר, הנזילות שלהם גבוהה, והם מסתמכים על פקדונות גבוהים.

בברקליס קפיטל גורסים בהמשך השנה צפויה להיות נסיגה נוספת בכמות התיירים הנכנסת מאירופה וזאת לנוכח חוסר היציבות הפוליטית במזרח התיכון.

בנוסף לכך, בברקליס מציינים כי חולשתה של הלירה המצרית קורצת למשקיעים להשקיע בשורטים מול הדולר.