מכירותיה של וול מארט עלו במארס ב-1.4% - הרבה פחות מצפי האנליסטים לעלייה של 3.2%; המניה צונחת ב-4.4%

סך המכירות של הרשתות הקמעונאיות בארה"ב רשמו במארס ירידה של 2.1% - בחודש השישי ברציפות ; החברה צופה כי מכירותיה ורווחיה ברבעון הראשון יהיו ברף העליון של תחזית החברה מפברואר

מנייתה של ענקית הקמעונאות הגדולה בעולם, וול מארט , צונחת במסחר בוול סטריט ביותר מ-4%, למחירה הנמוך מזה חודשיים, לאחר שהרשת דיווחה היום (ה') כי המכירות של החנויות הזהות עלו בחודש מארס, מעט משצפו האנליסטים בוול סטריט.

סך המכירות של הרשתות הקמעונאיות בארה"ב רשמו במארס ירידה של 2.1% בחודש השישי ברציפות. ההכנסה ממכירות של חנויות ברשת וול מארט בארה"ב, שקיימות שנה ומעלה, עלו בחודש החולף שהסתיים ב-3 באפריל ב-1.4%, בעוד ממוצע תחזיות האנליסטים צפה כי מכירותיה יעלו ב-3.2%. בפברואר המכירות עלו ב-5.1%.

"המכירות לא התקרבו לציפיות", אמר האוורד דוידוביץ', יו"ר חברת ייעוץ ההשקעות המתמחה ברשתות קמעונאיות דוידוביץ' ושות'. "גם ענקית כמו וול מארט אינה חסינה להאטה הכלכלית והמיתון העולמי". הוסיף.

שיעור האבטלה העצום בארה"ב, שעלה השבוע לשיא של 26 שנה, מכריח את הצרכנים האמריקניים לשמור את הארנק בכיס, ולפיכך הצריכה הפרטית סופגת את ההשפעה הקשה ביותר מכך, מה שמתבטא באופן מובהק בהכנסות של הרשתות הקמעונאיות.

מחירים זולים שהעניקה הרשת למצרכים יומיומיים, אומנם עזרו לוול מארט למשוך לתוך סניפיה צרכנים, אך אותם צרכנים בזבזו סכום נמוך יותר מהממוצע לעונה, לדברי הרשת.

וול מארט צופה כי מכירותיה ברבעון הראשון שיסתיים ב-1 במאי יהיו ברף העליון של תחזית החברה שעומדת על 1%-3%. באשר לרווחים, הרשת צופה כי יהיו קרובים לרף העליון של התחזית שפירסמה בפברואר, ויסתכמו בטווח שבין 72 ל-77 סנט למניה. אנליסטים צופים כי רווחיה יעמדו על 76 סנט למניה.

וול מארט לא סיפקה תחזיות רווח חודשיות מאז פברואר, לאחר שהעריכה כי "קשה לצפות את התנהגות הצרכנים במיתון המעמיק", והיא הסתפקה, כאמור, בתחזית רבעונית.

טרגט , רשת הקמעונאות השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה במארס ירידה של 6.3% במכירות - פחות מהצפי בשוק. קוסטקו דיווחה על ירידה של 5% במכירות - הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים.