UBS צופה הפסד ענק של 1.75 מיליארד דולר אמריקני ברבעון הראשון; הבנק יקצץ 8,700 עובדי מטה

הבנק השוויצרי מתכוון לפטר 11 אלף עובדים בסך הכל עד סוף 2010 מתוך 76.2 אלף עובדיו המועסקים ברחבי העולם ; ההפסד הרבעוני - בשל מחיקת השקעות בנכסים לא נזילים בסך 3.9 מיליארד פרנק שוויצרי ; מעריך כי יחס הלימות ההון הראשוני שלו עמד בסוף מארס על כ-10% ; הסכם הדיווח על הלבנות ההון עם ארה"ב הביאו להפסד עצום בחטיבת הבנקאות הפרטית בשוויץ

כיממה לאחר שבנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס הציג תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי, משוויצריה מגיעים חדשות טובות פחות, בלשון המעטה. UBS צופה הפסד ענק של 2 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון הראשון. מבחינת גיוס כסף חדש מלקוחות, מציין הבנק הגדול בשוויץ כי הוא יציג תזרים מזומנים שלילי.

הבנק השוויצרי המאוחד מתכוון לפטר 11 אלף עובדים - מתוכם 8,700 מעובדי המטה עד סוף 2010. המהלך אמור לחסוך לבנק 3.5-4 מיליארד פרנק שוויצרי. נכון לסוף מארס 2009, לבנק 76.2 אלף עובדים המועסקים בכ-50 מדינות ברחבי העולם, לאחר סבב פיטורים קודם.

ההפסד הרבעוני - בשל מחיקת השקעות בנכסים לא נזילים, הוצאות מהפסדי אשראי ושערוכי נכסים שהעוברו לקרן השקעות בבנעלות הבנק הלאומי של שוויץ, הבנק המרכזי במדינה. כל אלו הסתכמו ב-3.9 מיליארד פרנק שוויצרי. בעקבות ההסכם של UBS עם הרשויות בארה"ב לגבי הסגרה של מידע על לקוחות המלבינים הון, רשמה החטיבה לניהול עושר פיננסי בשוויץ תזרים מזומנים שלילי של 23 מיליארד פרנק שוויצרי. זאת, לעומת תזרים חיובי מקביל של 16 מיליארד פרנק שוויצרי בחטיבה בארה"ב מגיוס כספים.

הבנק, המדורג ב"חמישיה הפותחת" של הבנקים עם היקף המכירות הגבוה ביותר, מעריך כי נכון לסוף מארס, יחס הלימות ההון הראשוני שלו עמד על 10% וכי התחזית ליתרת נכסי הסיכון של הבנק לא השתנתה מהותית. הדו"חות המלאים של הבנק יתפרסמו ב-5 במאי.

UBS Ag-RegUBS Ag-Reg