גיל שויד הגיש בקשה למכירת מניות צ'ק פוינט תמורת 14.4 מיליון דולר

בתחילת מארס הגיש שויד בקשה למכירת חבילה זהה של מניות ששווייה עמד אז על 12.6 מיליון דולר, ולכן מתחילת השנה צבר שויד מימושים בסכום כולל של 27.1 מיליון דולר

והנה זה קורה שוב. אחד משני מייסדי צ'ק פוינט , ענקית האבטחה הישראלית, מבקש למכור שוב מניות של החברה. אחרי סדרת מכירות שביצע מריוס נכט, כיום סגן יו"ר, מגיע תורו של גיל שויד, יו"ר ומנכ"ל החברה. מדיווח שהגישה החברה במהלך החג לרשות לני"ע האמריקנית עולה כי שויד הגיש בקשה למכור חבילה של 600 אלף מניות. לפי מחיר המניה ביום שבו לכאורה התבצעה המכירה, יום שני האחרון, מדובר במימוש בשווי של 14.4 מיליון דולר.

כאמור, לשויד, בדומה לנכט, אין מדובר במימוש ראשון השנה. בתחילת מארס הגיש שויד בקשה למכירת חבילה זהה של מניות ששווייה עמד אז על 12.6 מיליון דולר, ולכן מתחילת השנה צבר שויד מימושים בסכום כולל של 27.1 מיליון דולר. כזכור, שויד ונכט מבצעים את מכירותיהם באופן "עיוור", כך שאין להם שליטה על מועד המכירה ועל מחיר המכירה, ולעיתים מדובר באופציות שהומרו למניות ונמכרות כדי לממן את תשלום תוספת המימוש.

כך או אחרת, ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין עולה כי במהלך שלוש השנים האחרונות מכר שויד מניות צ'ק פוינט תמורת 72.1 מיליון דולר. במקרה או שלא, הבקשה הנוכחית של שויד הוגשה ממש בסמוך למועד בו נסקה צ'ק פוינט למחיר שיא תקופתי - יום שלישי - 24.32 דולר. כיום נסחרת החברה לפי שווי של 5.1 מיליארד דולר לאחר שעלתה מתחילת השנה בשיעור של 27%.