פייזר וגלקסו-סמית'-קליין יקימו את החברה המובילה בעולם לתרופות לטיפול ב-HIV

החברה החדשה תתמקד במחקר, פיתוח ומכירה של תרופות למחלת האיידס, עם פורטפוליו רחב ומגוון, של 11 מוצרים שבאופן מצרפי השיגו מכירות של כ-1.6 מיליארד אירו, וכ-6 תרופות חדשניות וייעודיות לטיפול באיידס, 4 מתוכן נמצאות בשלב מתקדם של הניסוי

שתי ענקיות התרופות האמריקניות, פייזר וגלקסו-סמית'-קליין , הודיעו בסוף השבוע על שיתוף פעולה חדשני, במסגרתו יקימו את החברה המובילה בעולם שתתמקד בתרופות למחלת האיידס (HIV).

החברה החדשה תתמקד במחקר, פיתוח ומכירה של תרופות למחלת האיידס, ותייצר תרופות חדשניות לטיפול במחלה, בקשת רחבה ביותר מבחינת המגוון התרופות שמציעה כל חברה בפני עצמה. בשלב ראשון, גלקסו תחזיק ב-85% מהחברה החדשה, ופייזר, בהתאמה, תחזיק ב-15% הנותרים.

הפורטפוליו שתציע החברה החדשה יהיה רחב ומגוון, ויכלול 11 מוצרים שכבר משווקים ומובילים את השוק במונחי מכירות פרו-פורמה ב-2008, כמו הקומביוויר, Kivexa ו-Selzentry, שבאופן מצרפי השיגו מכירות של כ-1.6 מיליארד אירו, שיהוו את בסיס ההשקעה בחברה ובמוצרים החדשים.

בפייפליין של החברה החדשה יהיו כ-6 תרופות חדשניות וייעודיות לטיפול באיידס, 4 מתוכן נמצאות בשלב מתקדם של הניסוי.

ג'ף קינדלר, מנכ"ל פייזר, אמר כי "שילוב היכולות והעוצמה של שתי החברות ייצור את החברה המובילה בעולם לטיפול במחלת האיידס, שתסייע למטופלים לרשום הישגים רבים במלחמה במחלה הקשה".

אנדרו וויט'י, מנכ"ל גלקסו, אמר: "זוהי אבן דרך לחברה בתחום הטיפול באיידס. המחלה ממשיכה להוות איום גלובלי, עם אחוזי התפשטות גוברים והולכים, והחברה החדשה תהיה ממוצבת היטב להתמודד עם האתגר".

נזכיר, כי בשבוע שעבר, טבע הישראלית הגישה ל-FDA בקשת ANDA לייצר ולשווק גרסה גנרית לתרופת ה-Atripla לטיפול ב-HIV, שנמכרת כיום בארה"ב דרך מיזם משותף של ג'ילד ובריסטול-מיירס סקוויב .