הסטודנטים לבג"ץ: הממשלה הפרה את ההסכם איתנו שהביא להפסקת השביתה ב-2007

טוענים להפרת שני סעיפים מרכזיים בהסכם שנחתם בזמנו ע"י ראש הממשלה ושר האוצר דאז, אהוד אולמרט, ושרת החינוך דאז, יולי תמיר, אשר הביא לסיומה של שביתת סטודנטים בת 41 יום

התאחדות הסטודנטים עתרה בסוף השבוע האחרון לבג"ץ, באמצעות עוה"ד בעז בן-צור ואלעד פלג, נגד הממשלה, המועצה להשכלה גבוהה, הוועדה לתכנון ולתקצוב ונגד ועדי ראשי האוניברסיטאות והמכללות, על הפרת הסכמים שנחתמו בין גופים אלה לבין הסטודנטים במאי 2007 עם סיום השביתה הגדולה.

הסטודנטים טוענים להפרת שני סעיפים מרכזיים בהסכם שנחתם בזמנו על-ידי ראש הממשלה ושר האוצר דאז, אהוד אולמרט, ושרת החינוך דאז, יולי תמיר, ושהביא לסיומה של שביתה בת 41 יום.

אחד הסעיפים בהסכם נגע לגובה שכר הלימוד בשנת הלימודים הקודמת (תשס"ח). ההתאחדות טוענת כי בהסכם נקבע כי שכר הלימוד הבסיסי לתואר ראשון היה אמור להיות 8,611 שקל - בדומה לשכר הלימוד בתשס"ו. בפועל, נטען כי שכר הלימוד הועלה - בחלק מהמוסדות מראש ובחלק מהמוסדות בדיעבד - לסכום של 8,779 שקל.

הסטודנטים דורשים כי בג"ץ יורה על המוסדות המתוקצבים להשכלה גבוהה להשיב לסטודנטים את הכספים ששילמו ביתר. כמו כן, הם דורשים לאסור על גביית כספים מהסטודנטים בניגוד להסכם.

סעיף נוסף בהסכם, שלטענת הסטודנטים הופר, נוגע להתחייבות הממשלה להעביר 22 מיליון שקל למוסדות להכשרת מורים. סכום זה הוא למעשה עבור כספים שקוצצו למוסדות אלה בשנים האחרונות.