לא הכל ורוד אצל נינטנדו: מכירות ה-Wii בסכנה, גם בגלל ה-iPhone

כדי להתמודד עם הבעיות נוקטת נינטנדו במספר אסטרטגיות, כשהעיקרית היא ניסיון חדירה לשווקים חדשים דוגמת הורדה מקוונת של תכנים נוספים כמו סרטים וסדרות טלוויזיה אל הקונסולות

חברות רבות מתחום הגיימינג ומחוצה לו היו קונות בחפץ רב את הבעיות איתן נאלצת להתמודד לאחרונה יצרנית קונסולות המשחקים נינטנדו. כשציוני הדרך של מכירת 50 מיליון יחידות מקונסולת ה-Wii שלה ו-100 מיליון יחידות מקונסולת ה-DS הניידת כבר מאחוריה, דומה, שהחברה היפנית הבטיחה את הדומיננטיות שלה בקרב עוד דור של מכונות משחק. גם המשבר הכלכלי העולמי אינו מהווה סכנה ממשית עבור החברה.

לא הכול ורוד מבחינת נינטנדו. לאחרונה נרשמה ירידה במכירות קונסולת ה-Wii בשוק היפני והחדירה המואצת של מכשיר ה-iPhone ודומיו לשוק מאיימת על הצלחתה של ה-DS. כדי להתמודד עם הבעיות הללו נוקטת נינטנדו במספר אסטרטגיות, כשהעיקרית היא ניסיון חדירה לשווקים חדשים דוגמת הורדה מקוונת של תכנים נוספים כמו סרטים וסדרות טלוויזיה אל הקונסולות.

פופולריות בירידה

הסכנה הגדולה ביותר לפופולריות של מכשיר ה-Wii מגיעה מבית. בחודש מארס האחרון נרשמה ביפן ירידה של 63% במכירות של הקונסולה, בעוד שיעור המכירות של הקונסולה המתחרה, ה-PS3 של סוני דווקא רשם עלייה.

סאטורו איוואטה, נשיא נינטנדו, אומר ש"קונסולת ה-Wii נמצאת במצב הגרוע ביותר מאז הושקה ביפן. הסיבה היא תקופה גרועה בהיצע של משחקי הווידיאו".

ההאטה במכירות המכשיר עדיין לא התפשטה לשווקים שמחוץ ליפן אך ייתכן שהסיבה לכך טמונה בעובדה שכותרים פופולריים דוגמת Wii Fit שווקו בהם כשישה חודשים אחרי ששווקו בארץ השמש העולה, ולכן הפופולריות שלהם עדיין שומרת על רמה מסוימת.

אנשי נינטנדו נושאים עיניים גם אל יצרניות המשחקים הגדולות, שמרכזות מאמצים בפיתוח משחקים עבור הקונסולה. דאגה אחרת הטורדת את ראשי נינטנדו היא המשחקים המיועדים למכשירים סלולריים מהדור החדש דוגמת ה-iPhone, העלולים לפגוע במכירות של קונסולת ה-DS. כדי להקדים תרופה למכה מציעה נינטנדו במהדורה החדשה של ה-DS, ה-DSi מבחר שירותים הזמינים גם על גבי מכשירים סלולריים.

נינטנדו אומרת כי לא תשיק קונסולת משחק שמשמשת גם כמכשיר סלולרי, אלא אם זה יתאפשר מבלי גביית דמי מנוי.